Крок 1 - ідея
Ваша ідея - це те, що визначає подальшу успішність підприємства. Вона повинна бути оригінальною, нестандартною, але найголовніше, вона повинна надихати вас на подальші «подвиги». Ваша ідея - це ваш дороговказ. Але якщо її поки ще немає, доведеться постаратись і вивести її «научним» шляхом, шукаючи натхнення в своїх захопленнях. Проведіть аналіз ніш, в яких найчастіше досягають успіху, і спробуйте придумати те, чого ще нема. Звісно, легко сказати... але повірте, від цього багато залежить.
Крок 2 - тест ідеї
Однієї ідеї, навіть самої вражаючої, на жаль, недостатньо. Ідея повинна працювати. Тому на цій стадії вам необхідно обговорити свою ідею з компетентними і знаючими людьми, уважно вислухати всі зауваження, внести при необхідності корективи.
Крок 3 - команда
Загорівшись ідеєю відкрити власну справу, ви повинні усвідомлювати, що ваша функція буде полягати не тільки в керівництві. Ви повинні будете поєднувати в собі безліч посад, бути водночас маркетологом і юристом, бухгалтером і економістом, менеджером і т.д. Тому, поки все тільки в планах, спробуйте знайти співзасновників, які були б спеціалістами в потрібних вам галузях - це набагато вигідніше.
Крок 4 - намітки бізнес-плану
Бізнес-план - інструмент, за допомогою якого ви зможете оформити вашу ідею в зрозумілій та доступній формі. Саме цей документ вам доведеться представити своїм потенційним інвесторам і своїй команді. Ваш бізнес-план повинен відображати такі фактори як цільова аудиторія, характеристики продукту чи послуги, стратегічні цілі, прогнозування прибутків, відмінності продукту (чи послуги) від тих, які пропонують конкуруючі організації, вигоди співзасновників.
Крок 5 - реєстрація юридичної особи
Цей етап слід починати з визначення назви, під яким ваш корабель випливе на бізнес-простори. Назва повинна бути проста, зрозуміла, в ідеалі - вона має добре запам'ятовуватись і викликати асоціації, пов'язані з вашою діяльністю. Після того, як назву вибрано, можна займатись оформленням фірми. Навіть якщо ви ще не маєте команди, зареєстрована юридична особа буде слугувати гарантією для ваших потенційних інвесторів.
Крок 6 - офіс
Без офісу сьогодні нікуди, по-перше, це підвищує ваш престиж в очах громадськості, а, по-друге, наявність офісу позитивно впливає на працездатність ваших співробітників. Але, вибираючи приміщення під офіс, зважте всі «за» і «проти». Є чотири головні правила, якими слід керуватися в цьому питанні:
Не переплачуйте за оренду, вона не повинна складати більше 4-6% від загальних витрат.
Не захоплюйтесь занадто дорогим ремонтом і різними подібними дрібницями.
Не заключайте договір оренди більше ніж на рік.
Не переплачуйте за простір, який ви не використовуєте.
Крок 7 - знову бізнес-план
Поки ви займались реєстрацією, пошуком і ремонтом офісу, ситуація на ринку могла змінитись, тому знову проаналізуйте свій бізнес-план і реальний стан речей. Якщо сталися якісь зміни, внесіть їх у документ. Знову ж, за цей час у вас могли виникнути нові ідеї, які також слід відмітити.
Крок 8 - дія
Напрямок, в якому необхідно рухатись, залежить цілком від вас. Але в будь-якому випадку вам треба буде боротися за свою ідею, завойовувати авторитет серед клієнтів та ділових партнерів. Слід приділити достатньо уваги рекламі: винаходьте свої оригінальні ходи, щоб виходити на ринок зі своїм продуктом чи послугою, оригінальність завжди в ціні.
Не бійтесь ризикувати! Переходьте зі стану стороннього спостерігача за чужими успіхами в стан підприємця. Не втрачайте часу - якщо ви зараз не реалізуєте свою ідею, будьте певні, це обов'язково зробить за вас хтось другий!