Чоловіки не перестають стверджувати, що не існує у світі жінок, які б не хворіли хворобою розтринькування грошей. Наша ціль – навчитися планувати та розподіляти свій бюджет так, аби залишок у гаманці або на кредитній картці завжди був з плюсом.
1. Отож, для початку почнемо вчитися планувати. Людина за своєю природою схильна купувати ту чи іншу річ за природнім імпульсом. І немає нічого страшного аби піддатися хвилинній слабкості і порадувати себе новою хустинкою. Але якщо ви купуєте п‘яту пару взуття лишень задля того, аби одягти його до жовто-гарячого костюму, купленого за тим же імпульсом, варто сказати собі «Стоп».
2. Великі витрати краще планувати. Складіть список усіх необхідних для вас речей та запишіть його у щоденник. При цьому зазначте, навмисне купувати щоденник для того аби почати у ньому економити – не варто. Для вашого списку підійте будь-який зошит за 10-15 копійок. Маючи передж очима певний план, вам буде легше зорієнтуватися у тому, що потрібно придбати у першу чергу. По-друге, зможете розрахувати потрібну сумму. Ну а по-третє, ви почнете не просто відкладати гроші, а відкладати їх на щось потрібне і конкретне. І коли наступного разу виникне те щемке непереборне бажання витягнути гаманець, просто згадайте, що витрачаючи гроші у даний момент на щось не дуже потрібне, ви тим самим віддаляєте момент купівлі того, що вам дійсно необхідно.
3. Складаючи список важливих для вас речей кожного разу ставте собі запитання: «А чи потрібна мені ця річ насправді» ? Ви ніколи не думали над тим, для чого вам каблучка з діамантом (така як у Юльки-юриста) чи нова модель телефону за 1000 доларів (тому що статус диктує)? Або навіщо обладнувати твою 50-метрову квартиру домашнім кінотеатром чи комп‘ютером останніх розробок? Тільки тому, що кум/брат/товариш купив таку ж саму? Або не купив, а я ось таким розумний, покажу, який високий рівень моїх доходів і куплю? Психологи стверджують, що самоствердеження у такий спосіб ніщо інше як прояв неадекватного відчуття неповноцінності та бажання привернути до себе увагу. Однак не намагайтеся «зрізати» усі свої прагнення та бажання одразу. Може статися й так, що хороший костюм чи ділова сукня роблять вас набагато впевненішими і саме завдяки такій впевненості ви тримаєте увагу клієнта та виграєте його черговий тендер.
4. Обережно зі святами та подарунками. Згадайте, коли востаннє ви планували подарунки своїм рідним чи знайомим? Дуже часто ми купуємо подарунки в останній день (якщо не час) і тим самим витрачаємо набагато більші суми, а потім ще й подарунок виявляється не занадто оригінальним. Обирати подарунки слід заздалегідь. Подумайте, що і кому вам хотілося б подарувати, відкладіть потрібну суму або знайдіть альтернативу.
5. Знижкам – бій! Кому ж як не нам, щедрим українцям бути ласими на «халяву». Купивши чергову річ вдвічі дешевше, зізнайтеся, ви тішите себе думкою, що придбали нову річ чи думкою, що придбали її набагато дешевше? У 90% справа тяжіє до останньої версії. Сьогодні усім відомо, що система знижок та дисконтів перетворилася на такий собі психологічний хід у завоювання клієнтів. Логіка таких методів достатньо проста – з одного боку покупці отримують можливість придбати товар дешевше, а продавці за допомогою скидок не лише звільняються від товарних залишків, але й вербують нових лояльних клієнтів. Адже саме в період розпродажів в деяких магазинах покупцям вручають купони, що гарантують одноразову знижку на будь-який товар з наступної колекції, розповсюджують каталоги новинок та дисконтні карти.
Європейські товариства з захисту прав споживачів постійно випускають такі собі пам’ятки-поради, на які варто звернути увагу під час розпродажів. В першу чергу вони радять дивитися на цінники, пояснюючи, що надто часто продавці просто обдурюють покупців. Якось перевіривши 170 магазинів у Бельгії, було виявлено, що у 32 магазинах старі цінники просто змінили на нові, не змінюючи при цьому ні однієї цифри в ціні. Ото, якби взятися до наших магазинів!
Ще один вподобаний спосіб торговців – приховувати від потенційних покупців частину правди. Припустимо, вас запевняють, що річ стала дешевше вдвічі. Проте зверніть увагу знову ж таки на цінники – дуже часто, спробувавши поколупавши їх пальцем, ви виявити вже безліч наклеєних одне на одну схожих цін. Виявляється, товар вже з півроку пролежав на складі, так як минулого сезону його ніхто не купував, і тепер його знову позиціонують вам як товар з нової колекції зі знижкою. Насправді, ціну на нього занижували вже разів з п’ять і поки що, мабуть, не допомогло.
Буває й так, що на вітрині написано „Знижка 50-70%”, а насправді ціни будуть знижені лише до 30%. Тут спрацьовує простий психологічний розрахунок – „а раптом покупцю щось так сподобається, що йому буде зовсім не важливо, яка знижка діє зараз.”
А ще більшість вітчизняних продавців надіються на математичну безграмотність громадян. Якщо річ продається з 50-відсотковою знижкою – тут все нормально, ціну знижують за всіма правилами і це зрозуміло – розділити цифру навпіл зможе навіть першокласник. По-іншому йдуть справи, коли знижки складають 15%, 20% або 30%. Тоді краще ходити з калькулятором, бо складати та вираховувати пропорції в магазині вам навряд чи захочеться, на що і сподіваються продавці.
Однак, якщо все-таки якась річ „не з дешевих”, не дає вам спокою і ви постійно про неї думаєте, спробуйте скористатися старою як світ порадою наших бабусь - „з цією думкою потрібно переспати”, а якщо вранці саме вона підніме вас з ліжка, тоді така покупка дійсно принесе вам лише задоволення.
6. Жага до дешевих речей – річ досить непроста. Ваш улюблений магазин має назву «Усе по 8 гривень»? Зупиніться. Просто згадайте випадки про придбані людьми міні-праски, які не тільки «палять» ваш одяг, а ще й вибухають, займаються та призводять до пожеж. Або запитайте себе чи дійсно ви хочете, щоб ваша дитина гралася іграшками отруйного кольору, враховуючи статистику отруєнь та нещасних випадків після контакту з такими видами розаг? Як на мене, краще вже тоді дерев‘яні. Врешті-решт, дитині досить часто буває все-одно яка це іграшка – головне, аби вона була новою.
7. Лікарі кажуть, що здатність до розтрачання грошей у жінок підвищується в періоди ПМС. Іноді просто здається, що під час цього не зовсім приємного періоду в наших мізках відбувається щось на зразок короткого замикання, і задля того, аби почуватися краще, вам просто необхідно щось купити. Тільки не намагайтеся віднайти у цих словах ще одну зачіпку, яка пояснить вашому чоловікові купівлю чергової (шістнадцятої) сумки.
Зазвичай під час ПМС ваш зовнішній вигляд залишає бажати кращого: ви набрякаєте, з‘являються досить видимі для стороннього ока недоліки шкіри. Ось чому у цей час краще піди не магазинами, а чимчикувати до фінтес-зали: це покращить настрій та зекономить гроші. Якщо ж обійтися без магазинів зовсім не в змозі, краще придбайте щось з делікатесів і порадуйте власний слабкий організм смачною стравою.
8. Відкладайте частину зароблених вами грошей на відпочинок. Хочете влітку на Кріт? Тоді почніть заощаджувати ще взимку. Пам‘ятайте народну мудрість – готуй сани влітку... А коли сонечко засвітить яскравіше, витрати на ваш відпочинок вже не так болісно скорегують сімейний бюджет.
9. А ще, навіть якщо не маєте конкретної цілі, просто відкрийте депозит і відкладайте на нього щомісяця 10% зарплатні. Не задля того, щоб заробити на відсотках – задля того, щоб захистити ваші гроші від власного тринькання.
10. Якщо ні один з вищеприведених методів не спрацьовує – залишається найбільш радикальний – не носіть з собою гаманець. Дуже часто ми купуємо річ саме у той момент, коли заходимо у магазин задля цікавості, а виходимо з пакунками нових речей. Аби перебороти власну жагу, бажано просто-напросто не брати з дому великі суми грошей або не заходити у магазини у день зарплати. Ще одна з прикмет придбання потрібних речей – відкласти її «на завтра». Якщо ж наступного дня покупка вас дочекалася, значить річ справді ваша.
Якщо ж не спрацює і цей метод – тоді навчіться заробляти дуже багато. Знайдіть роботу з високою зарплатнею чи чоловіка з високим доходом або... просто приворожіть гроші за допомогою методів стародавньої китайської філософії фен-шуй.
Розуміння багатства в мистецтві фен-шуй набагато ширше звичного для нас поняття. Під багатством слід розуміти все з чим застосовується це слово: багатство матеріальне, багатство духовне, багатство культурне, багатство інтелектуальне, багатство людських відносин та таке інше. Однак сьогодні ми говоримо саме про багатство матеріальне. Для початку визначіться, де у вас в оселі південно-східний сектор, бо саме він, згідно культурі фен-шуй і відповідає за начиння нашого гаманця та фінансовий успіх взагалі. Для його кольорового оформлення перевагу слід надати зеленим та синьо-блакитним відтінкам. Вдало підійдуть дерев’яні меблі, а також живі квіти та картини з зображенням природи (дерев, квітів, лісу, зеленого лугу з яскравими квітами).
Окрім повсякденного оформлення інтер’єру існують і більш сильні способи приваблення фінансової енергії. Це, в першу чергу, фонтан. Сьогодні магазини з дизайну інтер’єру пропонують досить широкий вибій електричних фонтанчиків різних форм, розмірів та конструкцій. Але завжди пам’ятайте про почуття смаку, куплена вами річ повинна створювати у вашій уяві саме джерело – лише тоді вона буде працювати як джерело достатку у вашій квартирі.
Якщо цей вид акумулювання позитивної енергії вам поки-що не доступний (але це лише поки що), то підійде картина або фотографія із зображенням того ж фонтану або джерела. Проте й тут потрібно не перестаратися – зображення Ніагарського водоспаду принесе надлишок води у вашу оселю, тим самим змивши все те, що у вас є. Як кажуть поляки ”Що за бардзо – то не здраво”
Ще один спосіб для запрошення достатку у ваш дім – це акваріум. Але з ним маєте бути дуже обережними. Перш за все тому, що за рибками потрібно гарно доглядати. Чим краще ви будете це робити, тим більше до вас буде прихильною пані удача. Крім того, вода в акваріумі має завжди буди свіжою та чистою, бо ще у давніх народів застояна вода вважалася розсадником хвороб. Тому і про це варто не забувати. І останнє – „яка сім’я, таке й сонечко” (цитую Вєрку Сердючку), які рибки, така і удача. Не дарма в казках народів світу фігурує саме золота рибка, а не якась там риба-меч. До вибору рибок необхідно підійти дуже уважно. Купуючи, орієнтуйтеся на свої внутрішні почуття, купуйте тільки тих, які вам подобаються, які будуть золотими саме для вас. Ще одним символом багатства є так зване грошове дерево. В фен-шуй грошовими вважаються рослини з круглим (у формі сердечка) та товстим, м’ясистим листям. Не варто розміщувати у цьому секторі кактуси та інші рослини з гострими листками. В іншому випадку ви ризикуєте потрапити в ситуацію, коли „і хочеться, і колеться.” Досить корисно покласти в південно-східному секторі декілька доларових купюр (номінал – справа смаку). Вони теж символізують багатство, яке буде рости у вашій оселі. Взагалі-то, для матеріального благополуччя важливо, щоб у домі завжди були гроші. Не дарма ж існує традиція при переїзді на нову квартиру розкидати по кутках гроші. Не чекайте переїзду. Зберіть побільше копійок і „посійте” їх у всіх кутках вашої квартири. Пам’ятайте, що подібне притягує подібне і гроші приходять до грошей.
І ще, пам’ятайте, що достаток приходить лише у той дім, де його чекають. Окрім правильно розміщених символів, варто все-таки відноситися до грошей з повагою. Пам’ятайте, що фен-шуй не „зелена аптека” і не панацея від біди та невдачі. Філософія цієї культури може допомогти лише тому, хто діє сам, бо лежням доведеться чекати довго. Пам’ятаєте у Ф. М. Достоєвського: „дайте русскому мальчику карту звездного неба, и он вернет вам ее исправленной”. Дійте! Крім того, практика доводить, що удача не завжди приходить звідти, звідки ми її зазвичай чекаємо. Любіть і бережіть гроші і тоді вони завжди будуть «водитися» у вашій оселі.
http://www.greenmama.ua