Але сучасний велосипед - це вже не простенький "Вітерець", а складна високотехнічна конструкція, що дає величезні можливості володареві "байка", як любовно називають фани велосипед. Отже перш, ніж відстебнути кругленьку суму, самі собі поясніть, навіщо він вам потрібен: для ділових поїздок по місту, для катання по розбитих трасах чи подорожей по горах?
Відповідно, і велосипеди діляться на: туристичні, спортивні і гоночні. Залежно від типу виявляється і різниця в якості і складності оснащення кожного велосипеда. Спортсмен, що спускається з майже вертикальної скелі, має бути стовідсотково впевнений, що його машина не підведе в найнебезпечніший момент, тому в гірських велосипедів класу down-hill (швидкісні спуски) збільшені протектори для жорсткішого зчеплення з ґрунтом і два амортизатори, які пом'якшують нерівні поверхні.
Гірські велосипеди максимально "оголені": на них немає ні крил, ні багажника, ні фар, а замість м'якого сидіння - щось на зразок крихітної опори для "п'ятої точки". Вони забезпечені контактними педалями, до яких додаються спеціальні велоботинки, і мають не менше вісімнадцяти швидкостей (!) - кататися з гірки, так щоб з вітерцем!
Для шосейних велосипедів, призначених для їзди по "гладких покриттях" (так написано в наївній інструкції, що не враховує одну з головних бід України) які не мають жодного відношення до наших доріг, зритих і розбитих, важливі легкість і обтічність. Вузька гладка камера виконує одночасно функції покришки. Таку машину можна забезпечити велокомп’ютером, прикріпити пляшку (фляжку) з питною водою або підсідельну сумку.
Головне достоїнство міських велосипедів - в їх зручності. Вони оснащені м'яким сидінням на пружинній ресорі, багажником, фарами і крилами, що гасять бризки від коліс. Складаний або розбірний велосипед може поміщатися у великій сумці, що значно полегшує транспортування на дачу або за місто (в тому випадку, якщо добираються туди на машині). Для професійних гонщиків або спортсменів подібні велосипеди інтересу не представляють, зате для звичайної людини вони просто ідеальні.
Для такого типу велосипеда дуже важливо, з якого матеріалу виготовлена його рама: від цього залежать його міцність, легкість, а значить, і довговічність. Існують рами з алюмінію, сталі з добавками хрому і молібдену, високолегованої сталі. Найлегші, міцніші і дорожчі зроблені з вуглепластика.
Навісне обладнання для велосипедів різниться як за якістю, так і за ціною. Престиж найвідоміших фірм визначається не лише якістю продукції, але і кількістю взятих на їх машинах перемог відомими спортсменами. Проте нам потрібне дещо якомога міцніше і довговічніше. Тому витрачати гроші слід на вже апробовані на наших дорогах машини.
І якщо машина - не розкіш, а засіб пересування, то велосипед можна сміливо назвати хобі мільйонів людей. А на улюбленому захопленні не прийнято економити. Тому, купивши хороший велосипед, напевно відразу з'явиться бажання прикупити велосипедну каску, стильну маєчку, велоботинки, велорукавички, контактні педалі та інше. Все це зараз присутнє в наших магазинах у достатній кількості, так що задоволення від приємних покупок можна забезпечити надовго.
А можна заощадити на всіх цих дивацтвах, обмежившись тільки покупкою одного велосипеда, здатного дарувати здоров'я і радість руху. Тим, хто уміє їздити. Якщо ви такими навиками не володієте, то все ж варто спочатку навчитися тримати рівновагу, а вже тільки потім купувати велосипед. Головне - почати!
http://superman.ru/