Перші краплі дощу - найнебезпечніші. Це природно: навіть на дорозі з найкращим покриттям завжди є шар пилу та піску, який, намокнувши, перетворюється на непомітний шар бруду. Між гладкою поверхнею шосе і шинами цей бруд як змазка. Якщо дощ іде довго, він змиває бруд, в результаті чого зчеплення шин збільшується. Тож будьте особливо обережні саме на початку дощу.
Умовою безпечної їзди на мокрому шосе є хороші шини. Якщо малюнок протектора стерся, і поверхня шини стала гладенькою, нічого не зможе зробити навіть досвідчений водій. Єдиний вихід із подібної ситуації - їхати дуже повільно та обережно, не змінюючи різко швидкості та не гальмуючи.
Різні дорожні покриття мають різні властивості зчеплення, які проявляються також і під час дощу. На бруківці з великих каменів та на м'якому роз'їждженому асфальті слід бути особливо обережним! Грубий асфальт та бетон значно безпечніші. Не забувайте, що на мокрій дорозі гальмівний шлях збільшується вдвічі. Ви повинні слідкувати за дорогою далеко вперед, щоб вчасно побачити можливу небезпеку. Але тут заявляє про себе ще одна з неприємних властивостей дощу - обмежена видимість.
Якщо іде частий чи сильний дощ, здається, що все знаходиться в тумані. Крім того, погіршують огляд краплі на вітровому склі, тому слідкуйте за станом ваших склоочисників. Вони повинні щільно прилягати до скла і не залишати сліпих місць. Заповніть рідиною бачок для омивання вітрового скла, вона вам знадобиться в тому випадку, якщо дощ не сильний, і його крапель недостатньо для того, щоб змити бруд, який вилітає з-під коліс зустрічного транспорту.
Особливо неприємний дощ вночі, коли краплі, що потрапляють на скло, утворюють шар маленьких лінз, які заломлюють світло і засліплюють водія. Сильні потоки дощу, освітлені променем світла, мають ті ж властивості, що і туман, створюючи перед автомобілем освітлену стіну, за якою важко щось розгледіти. В такому випадку краще їхати з ближнім світлом, уникаючи направлених уверх променів дальнього.
Під час грози слід бути готовим до несподіваних перепон. Блискавки боятися не слід, але дорогу вам можуть перегородити зламані гілки, або навіть і дерева. Іноді для великих неприємностей достатньо калюжі, яка утворилася в заглибленні на дорозі. Вода дуже пружна: в'їхавши в таке озеро одним колесом, ви зненацька відчуєте сильний спротив. До того ж, вода може бризнути фонтаном попереду машини так, що заллє вітрове скло і на мить засліпить водія.
Ще одна небезпека - мокрі гальмівні колодки (вода немовби виконує роль змазки і значно знижує ефективність гальм). Якщо з вами трапиться така неприємність, не забудьте відразу ж їх перевірити. Щоб швидко висушити колодки, достатньо проїхати невелику відстань, злегка натискаючи на гальма. Вони зігріються, а вода випарується.
В деяких марках автомобілів вода може проникнути в електричні прибори (наприклад, в розподільник чи до свічок) або ж намочити старі затверділі кабелі, що може спричинити коротке замикання. Якщо раптом зупинився двигун, шукайте причину, перш за все, в розподільникові, насухо витріть його всередині. Кабелі прилаштуйте таким чином, щоб вони не доторкались до металевих частин. Вночі ви легше знайдете пошкоджене місце завдяки іскрам, яких вдень не видно.
Швидкість руху розраховуйте виходячи з умов шосе і видимості. Навіть якщо на шорсткій поверхні шосе, вимитій тривалим дощем, можна їхати порівняно швидко, не розраховуйте, що вона буде такою ж шорсткою і на поворотах. Одне-єдине місце з гладким асфальтом може спричинити аварію.
Беріть до уваги погану видимість та несприятливі умови, які діють як на інші авто, так і на пішоходів, які забувають про небезпеку, намагаючись швидше перебігти дорогу і сховатися від дощу. Якщо змінюється поверхня дороги, перевіряйте її якість завчасно, пригальмуйте на прямій ділянці, не чекайте поки її властивості проявляться на повороті чи в момент, коли ви будете змушені швидко загальмувати перед несподіваною перешкодою.
Водіями, що вміють їздити в дощову погоду, не народжуються. Але якщо ви маєте бажання і завзяття, цьому можна навчитись. Навіть серед найкращих гонщиків є такі, що бояться мокрої дороги. Але є й такі, що почувають себе на мокрій дорозі як риба в воді. Якщо ви захочете навчитися цього, ви неодмінно опануєте це мистецтво.