Існує декілька стійких станів водія при порушенні ПДД. Одні абсолютно не турбуються щодо порушення і готові відразу ж заплатити необхідну суму інспекторові. Навіть перед безпосереднім порушенням вони зазвичай думають: «Ну, порушив, ну зупинить, ну ткну йому 100 баксів і поїду далі». Такий водій просто знахідка для корисливого інспектора, і якщо він досить досвідчений, то відбувається швидкий обмін документами і грошовими знаками, і обидві сторони задоволеними розходяться в різні боки. Але за такою легкістю може ховатися підстава, тому інспектор може і не піти на операцію. В цьому випадку все залежить від конкретної ситуації і від поведінки самого водія, але чим більший досвід роботи у інспектора, тим швидше він може виявляти підставних осіб.
Інша манера поведінки водія – він усвідомлює своє порушення, але боїться запропонувати хабар, по-перше, тому що не знає, скільки грошей дати, по-друге, норми моралі не дозволяють стимулювати корупцію серед правоохоронних органів. Досвідчений інспектор відчуває це і може «допомогти», підштовхнувши водія до дачі хабара. Він може натякнути, що штраф буде досить великим, а проблему можна вирішити за меншу суму. У 90 випадках з 100 вдається зіграти на користолюбстві водія і отримати з нього хабар.
І третій випадок поведінки водія – він ненавидять інспекторів ДАІ, тому ніколи не визнають своєї провини і ніколи не дадуть йому хабар. Обидва учасники суперечки займають принципово протилежні точки зору, і рішення часто доводиться шукати в суді, де суддя найчастіше приймає сторону інспектора.
Поведінка інспектора ДАІ
Брати хабарі – це мистецтво, тому не кожен інспектор наважується на дану процедуру. З одного боку існує велика спокуса заробити додаткові гроші, з іншого, людина боїться втратити свою роботу і позбутися постійного доходу, а то і зовсім опинитися на лаві підсудних. Отримання хабара – порушення закону, хоча там прописано, що хабаром можуть бути гроші або прикраси з дорогоцінних металів, решту всіх «дарунків» не можна підвести під цю статтю. Але для таких випадків є формулювання – використання службового становища в особистих інтересах, яка кличе за собою накладення стягнення – неповна службова відповідність, з усіма наслідками.
У даній боротьбі мотивів «брати або не брати» зазвичай перемагає «брати, але обережно». Для цього інспектор має бути хорошим психологом і вміти правильно розпізнавати психологічний тип водія і оцінювати його з точки зору можливості отримання хабара. Такі здібності приходять з часом, після набуття великого досвіду спілкування з водіями. Поведінку інспектора можна розбити на декілька етапів: оцінка водія, прийняття рішення на подальшу роботу, завершальний етап. Практично для всіх психологічних типів водіїв у них вже є певна манера поведінки, а далі залишається тільки справа техніки – банальний «розвід» на гроші.
Що робити
Перше, що варто відзначити, це не давати приводу інспекторові для претензій, це означає, що не слід порушувати правила дорожнього руху. Бувають дві ситуації – ви йдете на порушення свідомо, або ви не свідомо порушуєте правила, а через дорожню ситуацію, що склалася. Тому перш ніж свідомо порушувати правила, пригадайте про відповідальність, може це змусить вас схаменутися і діяти згідно правил.
Якщо вам довелося порушити правила, щоб уникнути створення аварійної ситуації, то ви повинні спокійно пояснити це інспекторові, тільки не варто з ним лаятися з першої хвилини розмови, ви повинні вести конструктивний діалог. Друге, це ваша поведінка, коли ви виходите з машини і пред'являєте документи. Привітайтесь або представтеся, упевнений погляд, доброзичлива посмішка, віддайте документи і нічого не говоріть, якщо вам поставлять питання, то необхідно швидко і правильно на нього відповісти. Якщо у вас все зовні нормально, то інспектор ніколи не шукатиме причини для подальшого спілкування з вами і просто віддасть вам документи. Якщо ви не усвідомлено порушили правила, поясніть це інспекторові в тому ж діловому стилі, якщо ви винні, то нехай оформляють протокол, але тільки не давайте хабара.
Статистика свідчить, що найчастіше ініціатором хабара є водій. Інспектор все-таки рідше йде на посадовий злочин, тому викорінювати цю проблему необхідно саме з водія. У зв'язку з цим хочеться оповістити загальний заклик – давайте їздити по правилах і не давати приводу такому явищу, як хабар.
http://vyborauto.ru/