Дзеркала бувають з перемикачами і без, кольоровими і ні, панорамними та плоскими, а також із додатковими секторами огляду.
Плоскі дзеркала без перемикачів уже майже раритет. Такими може похвалитися власник 403-го «Москвича» чи іншого подібного «пенсіонера».
Дзеркало з перемикачем являє собою клин із скла з нанесеним на одну з його сторін дзеркальним шаром. При перемиканнях відображення видно або в дзеркальному шарі (положення «день»), або в поверхні скла («ніч»).
Таке рішення виправдовує себе під час нічної їзди, коли для орієнтації достатньо бачити фари машин, що їдуть позаду.
В міському потоці одного плоского дзеркала мало: повну картину того, що відбувається позаду з його допомогою отримати неможливо. Тому нерідко автомобілісти навішують на нього панорамне. Сектор огляду в нього більший, тільки от чим більший цей сектор, тим сильніше спотворення відстані, крім того втрачаються і дрібні деталі. На здоровенних дзеркалах поміщається не тільки вся дорога, але й стійки, дах, задні двері та сам водій. Сенсу ставити такий «телевізор» немає. До того ж і сліпить він чимало.
Про дзеркала з додатковими секторами огляду багато не скажеш: єдина їх відмінність у тому, що дзеркало розбите на декілька частин, які направлені в різні зони огляду. Наприклад, основа (велике дзеркало) – назад, додаткове (маленьке дзеркало) – на ліву «мертву зону». Такі варіанти не користуються великою популярністю – занадто незручно переключати увагу з одного об'єкта на інший.
Зустрічаються дзеркала кольорові. Такими комплектують здебільшого міські малолітражки. Тон дзеркал може бути голубим, золотисто-жовтим, рідше – сірим чи коричневим. Голубе дзеркало різко знижує можливість засліплення, а сіре практично виключає її. У жовтого максимум відображення в області найкращого сприйняття очей. Тому будь-яка картинка в ньому чітка і ясна. Однак для безпечного маневрування в місті не обійтись без зовнішніх дзеркал.
Штатні дзеркала «п'ятірок» і «сімок» краще замінити прямо в магазині. А що поставити замість малесенького, з долоньку розміром, дзеркальця?
Ліве повинно бути плоским, щоб правильно оцінювати відстань. Зони захвату вистачає, оскільки розміщене воно недалеко від очей. Можна, звісно, поставити і сферичне, що рятує від мертвих зон, але з ним часто мимоволі підрізають тих, хто їде позаду. Якщо у вас таке дзеркало – не забувайте, що праве та ліве сферичні дзеркала повинні бути однієї кривизни. Легковику підходить дзеркало з радіусом кривизни 1200 мм.
Механізми регулювання бувають важільними, тросовими і електричними. Важільний простий і надійний, але іноді не забезпечує весь діапазон налаштувань. Тросовим оперувати зручніше, але трапляються випадки, коли механізм «закисає» насмерть. Електропривод – просто розкіш.
Вибираючи нові дзеркала, придивіться до тих, що з обігрівом. Вони не набагато дорожчі, а в сувору зиму звільняють від необхідності зішкрібати іній. Але буває, що дзеркала, які повинні відтавати за велінням вашого акумулятора, підводять. Є метод визначити, наскільки куплений вами пристрій з обігрівом надійний у морози. Гляньте на дзеркало з торця. Бачите клеми, що виходять від дзеркального елементу? До цих клем мають бути під'єднані проводи, що виходять назовні. Все так? Дуже добре.
Не гіршим варіантом є той, коли два шари клейкої стрічки прикривають плівку нагрівального елементу. А от якщо пильним поглядом ви помітили паяні проводи, то пиши пропало. Від механічної дії (регулюванні, наприклад) пайка напевне розвалиться. Найбільш прискіпливі перевіряють цілісність електронагрівача тестером. Для дзеркал ВАЗа дев'ятого і десятого сімейства опір нагрівача повинен бути в межах 8-10 Ом, для «Газелі» - 5,6-6,7 Ом. Відображення в салонному дзеркалі трохи темніше, ніж у зовнішніх. Тому тонування на них може бути менш насиченою.
http://www.mashina.info/