Ситуацiя може розвиватися рiзними шляхами - вiд повної байдужостi до Вашої персони до всепоглинаючої i пильної уваги. Те, як Ви поведетеся в перший тиждень, задасть загального тону Вашому подальшому перебуванню в компанiї. Приказка про перше враження, яке буває один лише раз, у цьому випадку абсолютно вiрна.
Отже, Ви входите в кабiнет. На Вас уважно дивляться декiлька пар очей. За дослiдженнями психологiв, коли ми вперше бачимо людину, то приймаємо рiшення, чи можна з нею мати справу, в першi 15 секунд. Це вiдбувається на рiвнi пiдсвiдомостi. Інформацiя, яку ми хочемо отримати: безпечна вона чи, навпаки, небезпечна, чи можна їй довiряти. І це рiшення приймається ще до того, як спiвбесiдник вимовив перше слово.
Правило перше: частiше усмiхайтеся
Усмiхайтеся колегам чи незнайомим ще товаришам по службi. Вiдкрите, доброзичливе обличчя i привiтна усмiшка допоможуть Вам швидко встановити контакт. Легко сказати - усмiхайтеся, будьте доброзичливi! А як це здiйснити, коли долоньки потiють i серце б’ється вiд хвилювання! В цьому випадку можна скористатися такою порадою: налаштуватися наперед на сприятливий результат ситуацiї. Тiльки зробити це потрiбно ще вдома. Подумки сказати собi, що в поведiнцi людей лежать добрi намiри.
Начебто контакт налагодили, говорити почали. Ось лишень про що говорити? І зайвого сказати не хочеться, та й занудою не хотiлося б уславитися. Це якраз така ситуацiя, коли краще слухати, нiж говорити. Адже хороший спiвбесiдник не той, хто багато говорить. Найчастiше це той, хто ставить правильнi запитання, на якi iншi iз задоволенням вiдповiдають.
Правило друге: бiльше слухайте, нiж говорiть
Не соромтеся ставити запитання колегам, безпосередньому керiвнику, службi персоналу, але не перестарайтеся! Про що можна запитувати, окрiм безпосередньо роботи? Щоб гармонiйно влитися в колектив, розпитайте про традицiї. Якi свята вiдзначають i як? Що можна робити, а що не прийнято в компанiї? Тiльки не коментуйте те, що Вам розповiдають, просто приймiть це, як належне. Попросiть когось, хто Вам понад усе iмпонує, сходити з Вами пообiдати - хай покаже Вам їдальню, а заразом поспiлкуєтеся в неформальнiй обстановцi. Але тут також слiд бути обережними - хто знає, як складуться подальшi стосунки з людиною, якiй Ви довiрилися? Адже все, що Ви скажете, можуть використати проти Вас самих.
Правило третє: не говорiть багато про себе
Не варто давати оточуючим дуже вiдверту iнформацiю про себе. Будьте готовi до того, що колеги приставатимуть до Вас iз провокацiйними запитаннями, але свою думку на перших порах тримайте при собi. Не варто афiшувати свiй спосiб життя, вдаватися в подробицi сiмейних проблем i взаємостосункiв. Не розмовляйте по телефону з домашнiми i друзями - телефон використовуйте лише в робочих цiлях. Ви можете заважати своїми розмовами колегам. Крiм того, введете їх мимоволi в коло своїх проблем.
Видiляйте навколо себе ауру iнтересу i цiлеспрямованостi. Ваша зайва скутiсть чи зажатiсть може призвести до неадекватної оцiнки як колегами, так i керiвництвом. Але тут теж важливо не переборщити. Надмiрно активнi новачки викликають бурю роздратування в менш активних колег. Не варто коментувати iснуючi порядки i вже, тим бiльше, ставити в приклад попереднє мiсце роботи.
Правило четверте: не прагнiть вiдразу все змiнювати
Змiни вимагають терпiння i часу. Часом найкращим способом є перечекати паузу i не намагатися все переiнакшити по-своєму. Не в кожнiй органiзацiї пiдходить «принцип кувалди». Практика показує, що успiшними бувають гнучкiшi i зваженi дiї. Щоб здiйснити змiни, необхiдно заручитися пiдтримкою колег, керiвництва. А хто Вас пiдтримуватиме, коли Ви на очах руйнуєте те, що вони створювали протягом рокiв?
Правило п’яте: правильна позицiя
Намагайтеся вiдразу налагодити стосунки з колегами. Пропонуйте свою допомогу, але не виконуйте їхню роботу. Надалi вiд цього буде важко вiдмовитися, зберiгши хорошi стосунки.
Пiдтримуйте корпоративнi традицiї, але не розпивайте довго чай iз тими, з ким вже встигли подружитися. Не вiдмовляйтеся вiд корпоративних вечiрок: у неформальнiй обстановцi легше налагодити дружнi стосунки. Щоправда, якщо Ви по складу характеру «душа будь-якої компанiї», намагайтеся спершу триматися не дуже помiтно. Але якщо Ви володiєте якимсь яскравим талантом, який вдасться виявити на корпоративному святi, безумовно, це буде очко на Вашу користь.
Якщо до Вас iз першого моменту колектив поставився насторожено i пробує Ваш характер на мiцнiсть - порятунок у роботi. Лише так можна довести, що Ви чогось вартi. В першу чергу оцiнюватимуть Вашi професiйнi якостi, вмiння i бажання працювати. i цiй сторонi слiд придiлити основну увагу. Як правило, в першi днi стаханiвських результатiв вiд Вас вимагати не будуть. Дадуть якийсь час на адаптацiю. Але Ви не затягуйте цей процес, включайтеся в роботу швидше. А то не встигнете озирнутися - мiсяць минув, керiвник вимагає вiд Вас вiддачi, а вiз i нинi там.
Правило шосте: ставте конкретнi цiлi
Розробляйте цiлi i план їх досягнення. У Ваших iнтересах детально обговорити: якого конкретного результату чекають вiд Вас пiсля закiнчення випробувального термiну, в яких конкретно цифрах i фактах вiн виражатиметься i що буде критерiєм оцiнювання Вашої дiяльностi. Бувають рiзнi ситуацiї, наприклад, Вам не пiдвищують зарплату пiсля закiнчення випробувального термiну, говорять, що не справляєтеся з роботою. Щоб захистити себе вiд подiбних ситуацiй, потрiбно мати чiткий, бажано, затверджений керiвником, план Ваших завдань на випробувальний термiн.
Цiкаво
В ходi дослiдження, проведеного британськими соцiологами, з’ясувалося, що чоловiки i жiнки використовують iнтернет для рiзних цiлей. Виявилося, що чоловiки найчастiше користуються iнтернетом для вирiшення дiлових проблем. Жiнки сприймають iнтернет, як вдосконалену замiну телефону i використовують Всесвiтню мережу в основному для спiлкування з друзями, родичами i товаришами по службi, а також для пошуку нових знайомих. Чоловiки частiше шукають в iнтернетi iнформацiю по спорту, роботi i новини. Жiнки частiше користуються електронною поштою, а iнформацiю шукають у сферi медицини i релiгiї.
До речi
За дослiдженнями психологiв, депресiя, стрес i фiзична перевтома вражають понад 70% всiх нових спiвробiтникiв. Бережiть себе!