Зовнішній вигляд
Співбесіда - той випадок, коли зустрічають за одягом. Він не повинен бути дорогим. Головне – чистим та охайним. Не варто вбирати гламурні речі – потенційні роботодавці зважатимуть на вашу скромність. Краще дотриматися ділового стилю. Спортивні костюми, порвані джинси, розтягнуті светри, міні-спідниці та декольтовані вирізи категорично заборонені.
Волосся має бути чистим та добре вкладеним. Жінкам бажано зробити легкий денний макіяж та вчасно подбати про руки: потенційні роботодавці звертають на них увагу, адже доглянуті нігті з гігієнічним манікюром свідчать про охайність та порядність їх власниці.
Чоловікам необхідно поголитися та підстригтися: легку неголеність та відрослу зачіску сприймуть як занедбаність, а не ознаку стилю.
У багатьох європейських фірмах на співбесіді потенційного працівника просять відкрити сумку: безлад у ній свідчить про безлад у справах та голові. Навряд чи українські роботодавці заглядатимуть до вашої торбинки, але краще бути до цього готовим.
Перед співбесідою потрібно добре виспатися. Набряки на обличчі та синці під очима виглядають підозріло – ділова людина повинна мати представницький вигляд.
Поведінка
Найгірше, що можна зробити, – це запізнитися на співбесіду. Роботодавець сприйме це як неповагу до себе, а вас вважатиме неорганізованою людиною.
Коли вам запропонують сісти, не варто “падати” на крісло – слід опуститися легко. Ноги необхідно тримати разом, злегка відставленими вбік. Жінки можуть покласти ногу на ногу тільки у випадку, якщо довжина спідниці нижча колін.
Пряма спина та розправлені плечі свідчать про помірну самовпевненість людини. Опущені плечі та голова справляють враження невдахи. Але не варто високо піднімати підборіддя – це можуть сприйняти як зверхність.
Стежте за мімікою та жестами майбутнього керівника та непомітно повторюйте їх - на підсвідомому рівні він сприйме це як взаєморозуміння та “спорідненість душ”. Але будьте обережні – не перегравайте.
Розмова
При спілкуванні необхідно весь час дивитися співрозмовнику в очі. Не кидайте оцінювальних поглядів на його одяг або кабінет.
Не перепитуйте по декілька разів – це справить враження не надто кмітливої людини.
Під час співбесіди ви – товар, який купують за гроші, тому необхідна реклама. Не соромтеся говорити про себе позитивно, але якщо чогось не вмієте – зізнайтеся.
Коли вас запитуватимуть про заробітну плату, не кажіть, що вам багато не треба. Працівник, який низько оцінює себе та власну працю, багато не вартує та ні до чого не прагне.
Не слід вимагати надмірно великої суми, особливо, якщо ви не зовсім досвідчений працівник – спочатку покажіть, на що здатні.
http://www.wz.lviv.ua/