Напишіть, яку роботу могли б виконувати на фірмі, підприємстві, на яку посаду претендуєте. Оскільки резюме прокладає перший місток між вами та роботодавцем, його необхідно відповідно оформити, найкраще набрати на комп’ютері, обсяг - не більше двох сторінок.
Ось резюме написано, відповідно оформлено, але знов питання: «Кому ж вручити резюме?»
А це визначити ви зможете з власних знань, досвіду. Проаналізуйте «свій» сектор на ринку праці (торгівля, виробництво, послуги і т.д.) й подивіться в газетах, довідниках, там де може розміщатися інформація про вакантні місця. Це, звичайно ж, потребує часу, але буде і віддача. Після того, як ви визначилися з можливими варіантами, випишіть їх адреси та розішліть по них своє резюме. Не очікуйте на кожне резюме відповідь, нехай на сто листів отримаєте 5-10 відповідей, це вже хороший результат, значить є шанс.
Працюючи з літературою про вакантні місця, хочу звернути вашу увагу на те, як саме сформульовані оголошення. Ні в якому разі не звертайтесь у фірми, де пропонують відсоток, не зрозуміло з чого, а не конкретно визначену заробітну плату. Також, бажано, уникати фірм, в яких перед тим як почати працювати необхідно вносити якісь гроші (не забувайте, що вкладати гроші ще не час, для початку їх треба заробити. Це потім, вклавши їх, вони будуть на вас працювати. На жаль, навпаки не буває). Звертайте увагу на оголошення, де конкретно вказана посада, сума заробітної плати, повна назва фірми чи підприємства, адреса та телефон, по якому можна отримати додаткову інформацію.
Нарешті, вам посміхнулась удача, і вас запросили на співбесіду. Співбесіда - це свого роду іспит, і до нього треба добре підготуватися. Передусім, постаратися, якомога більше зібрати інформації про фірму в яку ви йдете, заздалегідь продумати відповіді на запитання, які найімовірніше вам поставлять.
Наприклад: «Що ви можете розповісти про себе?» У відповідь, ви повинні коротко зупинитись на біографії, особливо, зосередьтеся на практичному досвіді, що стане в пригоді фірмі. Ваші відомості повинні бути абсолютно тотожними із наведеними в резюме.
На запитання: «Чому ви обрали саме нашу фірму?» - у вас вже повинна бути підготовлена відповідь, з серйозними аргументами.
Якщо ж вас запитають про ваші сильні сторони, можна сказати, що вам повезло - це чудова можливість похвалити себе, але перебільшувати не потрібно, бо згодом сказане треба буде підтверджувати. А якщо вас питатимуть про ваші слабкі сторони, відповідайте чесно, але обов’язково підкресліть, що негативні риси ви виправляєте. Пам’ятайте, що людей без недоліків не буває.
Будьте готові до запитання, про розмір заробітної плати, на яку суму ви розраховуєте. Тому, заздалегідь зважте, на що ви можете претендувати, обміркуйте компенсаційний пакет (медичне страхування, обіди тощо). Для себе, на листку напишіть цю суму, а потім голосно її вимовте. Тепер ви готові до відповіді.
Вам також, можуть поставити нестандартні запитання: за що вас критикували протягом останніх двох років; чи схильні ви до суперечок; який тип начальника найближчий до вашого ідеалу… Не розгубіться.
Візьміть копії документів про освіту, резюме, приготуйте прізвища та номери телефонів осіб, які можуть вас рекомендувати (звичайно ж, якщо такі люди є, але не забудьте попередньо з ними це погодити).
І нарешті - про саму співбесіду. На неї не можна запізнюватися. Вітаючи представника фірми, не подавайте першим руку, не стискайте її занадто сильно чи мляво. Не сідайте без запрошення. Уважно слухайте, не критикуйте колишнього начальника й колег. Не починайте обговорювання своїх особистих та фінансових проблем, не називайте бажану зарплату раніше, ніж вас про це запитають. Закінчуючи розмову, подякуйте за увагу.
Важливе значення має зовнішній вигляд. Пам’ятайте перше враження - найсильніше. Одягніться скромно. Важливі й деталі. Не повинен бути надто сильний аромат парфумів, забагато золотих прикрас у жінки може створити ефект, протилежний тому, на який вона сподівалася. Дивіться співрозмовнику в очі, якщо є привід посміхніться.
Ви трохи нервуєте, і це зрозуміло. Хочете показати себе найкраще, від вас цього і чекають, але знайте міру. Претендентів на хорошу посаду багато, і будьте готові до того, що вам відмовлять. Це неприємно, але ж у вашому списку ще є і інші варіанти з вакантними місцями.
Якщо, все ж таки вам відмовили, спокійно проаналізуйте, в чому причина відмови, де ви припустилися помилок. Зробіть висновки та підбадьорте себе: « Я став (стала), ще трохи ближче до своєї мети. Тому що, проаналізувавши помилки, людина стає мудрішою.»
Сподіваюсь, що ці рекомендації будуть вам у нагоді, а скориставшись ними, на вас обов’язково чекає успіх!
Еліна Марфутіна
http://jeybeauty.com.ua