Букет
      
  Реєстрація або вхід Головна    
Букет
Головна
Новини
Статті
Опитування
Анекдоти
Галерея
Погода на тиждень
Свята на тиждень
Святковий довідник
Файли
Друзі та партнери
Звязок з нами
Рекомендуємо
Гумор

П'ятирічний хлопчик став свідком великої сварки батьків. Після неї він запитує у тата:
– Татку, а скільки років ти вже одружений?
– Шість років, синку...
– А скільки тобі ще залишилося?

Google рекомендує
Здоров'я та краса

Шкідлива звичка куріння... але наскільки?


 Щодо тютюнових виробів, то медики висловлюються: «Якби про вплив паління тютюну на здоров’я людини сто років тому було відомо те, що нам відомо тепер, — жодна держава не дозволила б його легального виробництва та продажу», але сумний факт залишається саме сумним фактом – бурхливе поширення паління у ХХ столітті завдячує виключно вдалій рекламі. Сьогодні реклама сигарет — імідж сучасної молоді, вільних жінок, успішних бізнесменів. Реклама зробила тютюнові вироби товаром широкого вжитку. А зрештою, без рекламного блиску, сигаретний дим викликає подразнення в горлі, кашель, рак.



Трохи екскурсу в історію... Англійські і французькі офіцери почали масово палити скручені турками сигарети після Кримської війни (1854—1856 рр.). А справді масове поширення сигарет пов’язане з машиною для їх виготовлення, яку винайшов Джеймс Бонсак. Її було запущено в експлуатацію 1884 року. За кількістю скручуваних сигарет машина заміняла 48 працівників. Ще одним критичним винаходом стала поява переносних безпечних сірників, які дозволяли прикурювати будь-де. До 20 — 30-х років XX століття були такі, що палили вже протягом кількох десятиліть і встигли відчути наслідки — задишку, подразнення в горлі, ранковий кашель. 1919 року, одразу після Першої світової, з’явилися жертви доти нечуваної хвороби — раку легень. Кажуть, у Сент-Луїсі декан медичного факультету скликав студентів на розтин піхотинця, який хворів на рак легень, сказавши, що вони навряд чи побачать ще один такий випадок. Він помилився... або ж знову таки промоція була в цілях реклами.

Про те, що курити шкідливо, напевно, знає кожен. Є навіть така статистика, що через паління кожні вісім секунд передчасно вмирає людина. А всього за рік від паління вмирає близько чотирьох мільйонів чоловік. Ці дані були опубліковані на щорічній конференції Європейського суспільства пульмонологів.

Паління – причина 30% усіх смертей від раку. 85% умираючих від раку легень – курці. Ті, хто курить, також частіше хворіє раком гортані, порожнини рота, нирок, підшлункової залози. До речі, "легкі" сигарети не зменшують, а збільшують ризик, зокрема, такого захворювання, як аденокарцинома (вкрай злоякісна пухлина): такими сигаретами глибше затягуються, і дим проникає в самі уразливі тканини. Зараз директивою ЄС заборонено використовувати назви типу «легкі» та «м’які» для сигарет — як такі, що дезінформують споживача щодо буцімто меншої шкідливості продукту.

Фахівці Всесвітньої Організації Охорони здоров'я вважають, що, якщо не прийняти дійових заходів, то через 25 років щороку від паління будуть вмирати 10 мільйонів чоловік. Тому ця організація прийняла 1-шу антитютюнову конвенцію. Конвенція передбачає обмеження реклами тютюну, аж до її повної заборони, а також ряд інших заходів.

У Швейцарії намагаються боротися з палінням по-своєму. Тут почалася досить незвичайна кампанія по боротьбі з палінням, у якій взяв участь один з ведучих національних виробників жіночої білизни. Відтепер у декількох моделях нижньої білизни, утримуються капсули з екстрактами лаванди і жасмину. Могутній запах цих рослин змінює запах сигаретного диму - у їхній присутності він стає практично нестерпним навіть для курців зі стажем.

Не усі відносяться до паління негативно. За даними вчених з Медичного коледжу штату Джорджія, навіть у небезпечному сигаретному димі утримуються речовини, здатні стати лікарськими препаратами. Мова йде про котинін – один з продуктів розпаду нікотину. Котинін захищає клітини головного мозку. Під його дією нервові клітини здатні переносити такі умови, в яких без цього препарату, практично в 100 відсотках випадків, приводить до їхньої загибелі. Вчені вважають, що котинін може стати компонентом лікарських препаратів, що, зокрема, будуть застосовуватися для лікування паркінсонізму і хвороби Альцгеймера (в основі механізму розвитку цих захворювань лежить саме загибель нервових клітин).

Наприкінці ще один факт, що говорить про те, що курити добре. Людина, що курить краще пристосована до життя. У критичну хвилину в його кишені завжди найдуться сірники, щоб розпалити багаття або ж осяяти шлях у темряві.

Паління має багато негативних наслідків, таких як неприємний запах із рота, поява темного нальоту на зубах, погіршення смаку і нюху. Крім того, паління сигарет приводить до зневоднювання тканин піднебіння і щік, викликає рецесію, тобто зниження рівня ясен, і утворення на зубах липкої плівки, що сприяє фіксації зубного нальоту і швидкому розвитку карієсу. Курці найбільше піддаються розвитку онкологічних захворювань. Дослідження показали, що рак губи і порожнини рота в курців розвивається в чотири рази частіше, ніж у людей, які не курять.

Звичка викурювати "одну пачку в день" може коштувати Вам втрати як мінімум двох зубів кожні 10 років. Про це повідомляє Академія стоматології - міжнародна організація, що об’єднує 34 000 лікарів-стоматологів Сполучених Штатів і Канади. Відповідно до результатів двох різних 30-літніх досліджень ймовірність втрати зубів людьми, що курять приблизно в два рази вище, у порівнянні з людьми, що не курять.

Паління батьків підвищує захворюваність карієсом серед дітей. До такого висновку прийшли вчені університету Рочестера, що проаналізували стан порожнини рота майже чотирьох тисяч дітей. Варто відзначити, що карієс частіше зустрічається в дітей з бідних родин. При аналізі таких факторів як вік, стать, місце проживання, частота відвідування стоматолога, харчування і рівень свинцю в крові, встановлено, що саме паління батьків підвищує частоту руйнування зубів у дітей.

Якщо Ви хочете, щоб зуби Ваших дітей нормально розвивалися і були здоровими, не куріть поруч з ними. За даними Академії Стоматології, у дітей, що піддаються впливу тютюнового диму, може спостерігатися затримка розвитку постійних зубів у середньому, на чотири місяці.

Усі люди, які курять повинні уважно відноситися до некурців, маючи на увазі, що тютюновий дим може принести серйозної шкоди здоров'ю людей, що знаходяться поруч, у тому числі вагітним жінкам і їх майбутнім дітям. А майбутні матері, не повинні курити під час вагітності.

Відсутність тютюнової реклами в Радянському Союзі призвела до майже цнотливого ставлення більшості нашого жіноцтва до паління. Тільки зараз опитування відзначають збільшення частки жінок серед курців. Тим часом у США в середині 90-х жінок серед курців уперше перевалило за половину. І знову усе завдяки специфічній рекламі. Для жінок сигарети подавалися як засіб емансипованої поведінки. Жінка з сигаретою в рекламі поставала як вільна, сучасна, сексуальна, ділова. Окремі бренди пов’язували паління з меншою вагою та схудненням.

За даними Журналу Американської медичної асоціації 1994 року, реклама сигарет, спрямована на жінок, викликає значне зростання рівня паління серед дівчат-підлітків. У 1967 році поява на білбордах реклами трьох «жіночих» брендів (Virginia Slims, Silva Thins, Eve) викликала бурхливе поширення паління серед дівчат віком від 11 до 17 років. Кількість молодих курців - жінок збільшувалась на 100—110% щороку аж до 1973 року. Протягом тих самих 6-ти років темп зростання кількості курців у групі чоловіків та жінок, старших 18-ти років, сильно не змінювався.

Активна реклама, спрямована на жінок, зовсім не означає, що жінки палитимуть виключно «жіночі марки». Центр контролю за захворюваннями та профілактики (США) за рівнем охоплення ринку тими чи іншими марками визначив, що «жіноча» реклама «є, швидше, способом дати позитивний образ жіночого паління, ніж сприяти палінню специфічної марки».

У 70-х роках різноманітні тютюнові компанії проводять деталізовані і ретельні дослідження молоді, у тому числі респондентів 14—19 років. Визначаються причини експериментування з палінням, сприйняття інформації про шкоду здоров’ю.

Результати втілюються в рекламу. На вимогу судів у США та Канаді було оприлюднено всю внутрішню документацію найбільших світових тютюнових виробників. Тепер ми достеменно знаємо, що маркетингові стратегії більшості транснаціональних компаній були спрямовані на приваблення до паління «молодшої групи споживачів», куди входять діти від 12 років.

«На сьогодні ми можемо сказати, що 14—18-річна група — це дедалі ширший сегмент населення, що палить. RJR-T повинно найближчим часом представити успішний новий бренд для цього ринку, якщо ми хочемо посідати зайняту позицію в тютюновому виробництві на тривалий термін» (документ 1976 року). А ось текст Imperial Tobacco 1988 року: «Якщо останні 10 років нас хоч чогось навчили, то це того, що в галузі домінують компанії, які найефективніше реагують на потреби молодших курців. Щодо цих марок сигарет, потрібно насамперед забезпечувати їх популярність серед молодших вікових груп, незважаючи на те, яким попитом вони користуються у старших вікових груп».

Тож для підлітків, що зазнають тиску з боку родини та однолітків, пропонуються сигарети, «які одразу надають хлопцям мужнього виразу, ваги в очах товаришів, відповідають їхній бунтівній вдачі. Рекомендується зробити чіткі індивідуальні іміджі окремих марок більш мужніми за рахунок використання символів свободи, самостійності, ризикованості, готовності до пригод» (цитати зі Стратегічного документа з маркетингу сигарет родини Export, Канада).

Українські підлітки не гірше, ніж їхні ровесники в усьому світі, піддаються впливові тютюнової реклами. Згідно з Глобальним опитуванням молоді про паління, яке проводилося з ініціативи ВООЗ у 1999 році і охоплювало 4 тисячі київських школярів, 88% підлітків 13—16 років бачили по телебаченню спортивні чи інші передачі, в яких демонструвалась та чи інша марка сигарет. Більшість опитаних використовують або мають удома пакети, плакати з зображенням тютюнових марок, 11% дітей-курців заохочували до куріння, пропонуючи на вулиці безкоштовні сигарети.

Люди починають регулярно палити тоді, коли для них важливо відповідати певному іміджу. Сильний рекламний образ несуть плакати та телевізійні рекламні матеріали, його підтримують культурні і спортивні події, спонсоровані тютюновими компаніями. Зовнішній вигляд пачки теж є рекламною площею, а всередину вкладаються лотерейні білети чи картки для участі в конкурсах. Для курців-початківців уявлювані, психологічні ефекти паління «справжньої Америки», набуття сексуальності, незалежності значно сильніші, ніж неприємні відчуття від перших затяжок. Тоді як для курців зі стажем символіка брендів відходить на другий план, а залишається залежність, якої важко позбутися.

http://www.zdorovja.org.ua

Дата публікації: 16.07.2007
Прочитано: 15563 раз



Додатково на дану тему
Про що розповість ваше обличчяПро що розповість ваше обличчя
Макіяж від А до ЯМакіяж від А до Я
Секрети манікюру та здорових нігтівСекрети манікюру та здорових нігтів
Профілактика раку грудейПрофілактика раку грудей
Вчимося правильно обирати крем для обличчяВчимося правильно обирати крем для обличчя
Волосы - уходВолосы - уход
Уход за губамиУход за губами
Витамины и их роль в нашей жизниВитамины и их роль в нашей жизни
Уход за кожей вокруг глазУход за кожей вокруг глаз
Уход за ресницамиУход за ресницами
[ Назад | Початок | Наверх ]
Немає коментарів. Чому б Вам не залишити свій комертар?
Ви не можете відправити коментар анонімно, будь ласка зареєструйтесь.
Останні статті
Halloween
10 ідей для ідеального Хеловіну
Подарунки на День Валентина за знаком зодіаку
Ідеї для валентинок та святкування дня свято...
Як День Святого Валентина відзначають у різни...
Де краще зустрічати Новий рік?
У чому зустрічати новий рік 2010
Тіло - це годинник
Як запобігти курортних пасток
Здорове чи дешеве: як правильно обирати дитяч...
Новини партнерів
Завантаження ...
Галерея
Картинка з галереї

Картинка з галереї

Картинка з галереї

Посміхніться

- Скажи, чому в тебе такі довгі пальці? Ти граєш на піаніно?
- Та ні, пробірки мию...

Реклама
Опитування
Якому весільному салону Ви віддасте перевагу?

Ассоль
"L`Amour"
Марьяж
Ксенія
Валерія
Наталі
Леррос
Мрія
Мадемуазель
Подіум
Міледі
салони м. Києва



Результати
Інші опитування

Всього голосів: 770
Коментарів: 0
Головна |  Вверх
статистика  користувачів онлайн: 135 | користувачів сьогодні: 1055 | переглянуто сторінок сьогодні: 2716 | всього сторінок переглянуто: 106755588




Використання матеріалів цього сайту тільки за умови вказання прямого гіперпосилання на першоджерело та сайти, що виконали суттєві допрацювання матеріалів (переклад, доповнення довідковими даними, тощо).
Якщо першоджерело не вказано - важати першоджерелом і вказувати пряме гіперпосилання на сайт http://buket.ck.ua



© 2006-2008 студія GVM
рекламна підтримка: черкаська рекламна мережа

Генерація сторінки: 0.052 сек. і 20 запитів до бази даних за 0.044 сек.
Web site engine code is Copyright © 2006 by SLAED CMS. All rights reserved.