До вузлів, що вимагають особливої уваги, відносяться двигун і запалювання, гальма, КПП, освітлення (фари), механізми відкриття дверей і вікон. Автомобіль у обов'язковому порядку повинен бути укомплектований накачаним запасним колесом, розташованим так, щоб для його витягання не потрібно було розбирати завалений непотребом багажник.
Повинен бути набір інструментів. Вогнегасник і аптечка розташовуються в салоні в доступному водію(!) місці. Цей момент важливий – якщо вогнегасник лежить на полиці заднього сидіння, на випадок пожежі водій може не встигнути його схопити. Вогнегасник, до речі, сам по собі є засобом самооборони – досить направити струмінь в обличчя нападаючому.
Підходячи до автомобіля, перш ніж дістати ключі і відключити сигналізацію, необхідно оглянутися, чи немає поблизу зухвалих підозрілих обличь – цей момент дуже зручний для захоплення автомобіля. Те ж стосується і виходу з автомобіля.
Під час руху двері повинні бути заблоковані, вікна закриті (для вентиляції за відсутності кондиціонера можна прочинити кватирки або опустити скло на 3–5 см). Ці заходи не дозволять стороннім під час зупинки на світлофорі відкрити двері і всістися в салоні.
Припарковуватися потрібно по можливості так, щоб можна було безперешкодно виїхати. Якщо доводиться паркуватися між двома автомобілями, потрібно залишити місце для маневру, аж до того, що зупинитися під кутом до тротуару.
Нерідкі випадки захоплення автомобілів при зупинці псевдоспівробітниками ДАІ (а іноді і просто купленими співробітниками). При зупинці інспектором в безлюдному місці ознаками небезпеки є:
невідповідність форменого одягу, екіпіровки, озброєння інспекторів, нехарактерна поведінка, відсутність патрульного автомобіля або пізнавальних знаків на службовому автомобілі (характерного забарвлення, написів, стаціонарного проблискового маячка, номерних знаків синього кольору)
наявність сторонніх в цивільному одязі біля інспектора.
У принципі, всім цим ознакам легко можна знайти цілком логічне пояснення. Тому обстановку треба оцінювати у кожному випадку індивідуально.
При зупинці передача не вимикається, спілкування з інспектором відбувається через злегка опущене бічне скло. Хоча така поведінка може здатися інспектору підозрілою і він швидше за все попросить вийти з автомобіля (для перевірки на алкоголь, огляду багажника).
Виходити чи ні – визначається індивідуально. Якщо вищеперелічені ознаки небезпеки присутні, краще виїхати.
Якщо водій вийшов, і на нього намагаються накинутися, потрібно максимально швидко потрапити всередину автомобіля. Автомобіль дає перевагу перед нападаючими, оскільки захищає від фізичної дії. Від вогнепальної зброї він не захистить, але якщо нападаючим потрібні автомобіль, а не водій, то навряд чи вони його дірявитимуть. Взагалі, покидати автомобіль потрібно тільки в двох випадках:
автомобіль намертво блокований і далі в ньому залишатися небезпечно;
злочинці проникли в салон.
Якщо дорога попереду заблокована перешкодою, потрібно включити задню передачу і від'їжджати назад. При подібному маневруванні непогано тиснути на звуковий сигнал – це приверне увагу і допоможе збити з пантелику нападаючих. Зустрічається варіант, коли водія виманюють з автомобіля імітацією ДТП (злегка ударяють ззаду, підрізають або різко гальмують спереду). У такому разі треба залишатися в машині і відразу ж викликати ДАІ (а у разі явних погроз – ППС або «Беркут»). З учасниками ДТП спілкуватися тільки через приспущене бічне скло. При виникненні небезпеки (вербальних погрозах, спробах витягання з машини) – виїжджати з місця події.
Поширений також прийом зупинки автомобіля в потрібному місці за допомогою приманки (симпатичної дівчини). Контрприйом у такому разі – зупинитися не біля потенційної приманки, а метрах в 10-15 від неї. Якщо група захоплення все ж таки є, їй доведеться на ходу міняти план дій і вона себе проявить.
Варто нагадати, що небажано брати пасажирів в темний час доби або в безлюдних районах. Оптимальна кількість незнайомих пасажирів – не більше одного. Пасажира краще посадити на переднє сидіння – найзручнішими для нападу на водія є задні місця. Для більшої надійності пасажира можна примусити пристебнутися.
Що стосується легальної зброї самооборони, то найбільш ефективними засобами є електрошокери, а також ножі. Ударна зброя, як і газова, марна при боротьбі усередині салону. Корисною буде і турбозажигалка, що дає дуже могутній направлений пучок вогню – наприклад, якщо нападаючий засуне руку через опущене бічне скло і схопить за горло або спробує опустити скло.
Засоби самооборони розміщуються в досяжному, але прихованому від погляду сторонніх місці. Оптимальний варіант – в кишені (пістолет – в поясній або оперативній кобурі). Зберігання зброї в бардачку або під сидінням безглузде – в критичній ситуації можна не дотягнутися, особливо при пристебнутих ременях безпеки. До речі, після пристібання ременем безпеки необхідно перевірити – чи можна швидко дістати зброю.
Не варто рахувати зброю гарантією безпеки. У переважній більшості випадків є можливість сховатися, не вступаючи в протидію з нападаючими. Так, в деяких випадках зброя може стати вирішальним аргументом, але частіше вона шкодить. Маючи зброю, багато хто віддає перевагу над відходом бою, не підозрюючи, що зброя в цьому випадку не дає переваги. Зброя повинна вступати в справу тоді, коли всі решта можливостей будуть вичерпані.
Три принципи безпеки:
не давати застати себе зненацька;
не втрачати самоконтроль;
діяти швидко і рішуче.
www.ualady.net