Не вір своїм очам
Психологи застерігають: заклики про знижки чи розпродаж торговці використовують для заманювання клієнтів. Ви заходите в магазин, де рядочками висять курточки, ціна яких знизилася наполовину. Але от халепа! Подешевшали тільки підліткові розміри, а ходові – за попередньою ціною. Хочеш – купуй, хочеш – дивись...
Ще один улюблений прийом нечесних торгашів: приховати від потенційних покупців частину правди. Скажімо, вас переконують, що товар подешевшав наполовину. Круто! Ви поспішаєте в магазин, хапаєте товар і навіть не звертаєте уваги на цінники. А дарма. Варто придивитися уважніше – на ціннику може бути наклеєний шар папірців. Тобто кофтина уцінювалася кілька разів і стала неліквідним товаром, який неодмінно треба збути.
Трапляється, що на вітрині красується величезний напис – «Знижка 50–70%». Втім у торговому залі на цінниках буде вказано знижку 30%. Продавці розраховують, що середньостатистичний покупець полінується вираховувати ціну товару, тому на касі сміливо набавлять кількадесят гривень.
Телевізор з минулого століття
Надто відомі супермаркети не розмінюються на дрібні шахраювання. Вони грають по-великому: оголошують розпродаж побутової техніки, а насправді продають зі знижками неліквідний товар, що не має жодного стосунку до високоякісної продукції. Адже головне – заманити покупця в магазин. Якщо людина прийшла з певною сумою, без покупки додому не повернеться. Та й не варто вірити, що телевізори чи пральки продають за 70-відсотковою знижкою. Ну не працюватиме магазин собі на збиток!
І взагалі, якщо товар різко подешевшав і вам пропонують повернутися додому з двома парами чобіт замість однієї, варто задуматися. Адже початкова ціна явно була завищеною, і в сусідньому стоковому магазині чи на ринку ви знайдете аналогічний дешевший товар. А якщо на упаковці взагалі нема цінника і не вказано виробника, не купуйтеся навіть на найнижчу ціну.
Молоко чи кефір?
У продовольчих крамницях є свої приколи. Скажімо, там люблять оголошувати знижку на весь товар, наприклад, 10-відсоткову. Покупці біжать у магазин і з подивом помічають, що деякий товар не те що не подешевшав, а подорожчав! І що в кіоску навпроти ціни на аналогічні продукти значно нижчі. Звісно, продукти мають термін придатності, тому ціни на них зменшать лише тоді, коли товар треба ліквідувати. Про те, що термін придатності фактично скінчився, скромно мовчать. І тоді ви приносите додому замість молока... кефір.
ВІД ЗАЙВИХ СОСИСОК ПОРЯТУЮТЬ СПИСКИ!
1. Агресивна реклама постійно втовкмачує: «Не роздумуй! Купуй вже!» Робіть із точністю до навпаки. Подивіться на термін придатності, перечитайте склад товару. Подумайте, чи цей товар вам конче потрібний.
2. Не поспішайте класти товар у кошик. Ви можете придбати його увечері, завтра... А тим часом подивіться, скільки він коштує на базарі чи в сусідній крамниці.
3. Корисно перед візитом у магазин скласти список украй потрібних покупок. І керуватися тільки ним!
4. Ще один дієвий прийом: брати з собою чітко визначену суму. Адже бажання придбати непотріб з’являється тоді, коли у вас лишаються гроші. Саме тому біля кас розкладають усілякі дрібнички: жуйки, шоколадні батончики, запальнички і т. ін.
Марта ЮЛАНТОВА
АНЕКДОТ
Не знаю, чому, але напис на товарі «Маdе in Vеlikоbritаniyа» викликає в мене деякі сумніви...
http://www.simya.com.ua/