Отже, ви також вирішили створити сайт для своєї компанії. З чого почати? Перш за все, потрібно визначитися з цілями сайту. Звичайно, можна сказати, що глобальна мета всіх сайтів одна – представляти компанію, сприяти її успішній роботі та розвитку. Але важливо визначити більш конкретну мету.
Наприклад, існують так звані «сайти-візитки», метою яких є показати те, що така компанія існує. На такому сайті є інформація про саму компанію, напрямки її діяльності, контакти. При відносній простоті таких сайтів, а вони, як правило, складаються лише з декількох сторінок, наявність його в Інтернеті дозволить компанії заявити про своє існування. Адже при ділових зустрічах відбувається обмін візитками. Візитка з назвою компанії, її контактами дозволить зацікавленій стороні зв’язатися з власником для взаємовигідних стосунків.
Трохи складнішим є сайт, на якому детальніше представлені зразки продукції компанії чи напрямки її діяльності. Часто такий сайт називають «каталогом», по аналогії, з буклетом компанії, який детальніше знайомить з зовнішнім виглядом продукції, технічними характеристиками та іншим. Зазвичай на такому сайті є новини компанії та інші модулі, наприклад, форми зворотного зв’язку.
Інтернет-магазин дозволяє не лише представляти продукцію зацікавленим особам чи компаніям, а безпосередньо продавати її. Такий сайт має технічну можливість замовлення товару, а також компанії потрібно налагодити сервіс доставки товарів замовникам.
Інформаційні сайти мають на меті інформувати читачів про якісь події чи подавати інформацію на певні теми. Це Інтернет ЗМІ та сайти газет, журналів, які є електронною версією друкованих видань.
Визначившись з цілями сайту, потрібно якомога більше візуалізувати те, яким ви хочете його бачити. Які розділи повинні бути? Які функціональні модулі? Добре, коли ви зможете знайти в Інтернеті схожі сайти, відібрати ті, що містять елементи, які ви хочете мати у своєму варіанті. Краще за все викласти своє бачення на папері, тоді утвориться своєрідне технічне завдання на розробку. Не слід тут забувати і про дизайн, визначитися з бажаними кольорами, графічними елементами, які ви хочете бачити на сайті.
Весь цей попередній етап створення дуже важливий. В результаті ви матимете чітке бачення, своєрідний план будівлі. Неможливо побудувати гарний, надійний будинок без детального його плану. Етап планування дуже необхідний у створенні будь-чого, це справедливо і щодо створення власного сайту. Хоча на перший погляд, не зовсім очевидно. По даним розробників сайтів 90% інтернет-представництв не виконують своїх завдань через те, що замовники не можуть сформулювати їх цілі та завдання.
Маючи план сайту, можна зайнятися пошуком розробників. Тут вас може підстерігати спокуса зекономити і довірити його створення, наприклад, знайомому студенту, який цілісінький день сидить в Інтернеті і навіть створив свій власний сайт. Так, можливо це і буде дешево, але про якість того, що ви отримаєте в результаті, не треба навіть і згадувати, якщо ви взагалі щось отримаєте. Специфіка ринку створення сайтів така, що має низький поріг входження на нього, тому існує безліч пропозицій типу «сайт за мінімальну ціну» від окремих осіб та щойно створених компаній. Вибираючи компанію, якій ви можете доручити створення свого інтернет-представництва, варто переконатися в її надійності. Тут треба керуватися такими критеріями: наявність портфоліо робіт, серед яких є сайти, що вам подобаються, довгий час на ринку (більше двох-трьох років), наявність офісу, контактних телефонів. Ці моменти свідчать про надійність компанії. Якщо вже якась компанія створила діючі сайти для сотні компаній, то велика вірогідність того, що створить і для вас, хоче це і буде коштувати дорожче.
Коли ви обрали компанію та розповіли її працівникам про своє бачення сайту, то слід також прислухатися до рекомендацій професіоналів. За необхідності можна скоригувати свій план, додати якісь модулі чи функції, або навпаки, прибрати непотрібні. Те ж стосується і дизайну. Ми часто вважаємо себе експертами в усьому, але існують речі, які нам невідомі, наприклад, правила поєднання кольорів, сумісність певних графічних елементів. Якийсь елемент нам може особисто подобатися, але на сайті він може не сподобатися відвідувачам. Пам’ятайте, що ваша власна думка може бути суб’єктивна і варто прислухатися до інших думок, аби скласти більш об’єктивну картину.
Важливу роль відіграє також наповнення сайту. Це тексти, фотографії про компанію, продукцію і т.п. Підготовка якісних текстів займає досить багато часу, тому її слід починати одразу після того, коли ви визначились з тим, який сайт у вас буде. Краще за все доручити це людині, яка в компанії займається складанням листів, виступів (у великих компаніях існує PR-відділ). Можна також залучити до цього професіоналів – копірайтерів, часто такі послуги пропонує компанія-розробник сайтів.
Після того, як ваш сайт створений, розміщений в Інтернеті, потрібно постійно його підтримувати. Не забувайте регулярно оновлювати інформацію, відображати всі зміни у компанії на сайті. Це ваше представництво, лице вашої компанії в Інтернеті. Не забувайте про нього після створення, піклуйтеся, і ваші старання повернуться до вас успішним і стабільним розвитком діяльності.
Лесів Андрій
http://familytimes.com.ua