Історія геокешингу як сучасної гри почалася в 2000 році. До цього супутники GPS (а вся ця система супутників належить США) передавали координати з помилкою. GPS, як і раніше Інтернет, спочатку розглядався як технологія для військових потреб. 1 травня 2000 року Президент Клінтон зробив заяву про відміну режиму "selective availability". Уряд США визнав GPS як популярну технологію, яка необхідна у всьому світі і в самих різних областях, від міської "швидкої допомоги" до розвідки корисних копалини. З відміною обмежень користувачі GPS-приймачів отримали можливість визначати координати в 10 разів точніше, ніж раніше. Звістка облетіла світ у лічені години.
2 травня Дейв Алмер (Dave Ulmer) з Портленда (штат Орегон) в одній з мережевих конференцій запропонував друзям нову гру Stash ("Хованки"), суть якої в тому, що одна людина створює тайник, публікує його координати в Інтернеті, а інші по цих координатах намагаються знайти тайник. Наступного дня Дейв вирушив до лісу і недалеко від свого міста заховав перший тайник. Творець не був упевнений, що потрібно туди класти, тому тайник вийшов досить великим: туди увійшли відеокасети, книжки, комп'ютерні програми, продукти, гроші. Інформацію про тайник Дейв відправив до конференції sci.geo.satellite-nav.
Через чотири дні Майк Тіг (Mike Teague) ховає другий і третій тайники в гористому районі в штаті Вашингтон, а 8 травня оголошує про запуск Інтернет-сайту нової гри. 13 травня гра вибирається за межі США: тайник закладений у Новій Зеландії. 30 травня Метт Стам (Matt Stum) пише друзям, що грі добре б дати інше ім'я. Stash - слівце зі злодійського жаргону, і Стам пропонує замінити його на Geocaching.
У вересні Джеремі Айріш (Jeremy Irish) реєструє домен geocaching.com і домовляється з Майком Тігом про перенесення бази тайників на новий сайт. Потім він засновує компанію Grounded Inc. і прикладає масу сил, щоб зробити геокешинг вигідним комерційним проектом. Паралельно розвиваються інші сервери, присвячені геокешингу, такі як Navicache і декілька сайтів у різних країнах світу.
Весною 2002 року геокешинг прийшов до Росії. Декілька однодумців створили веб-сайт - спочатку "ручний", а трохи пізніше з автоматичною базою даних по тайниках. І тоді ж заклали перші тайники в Московській області. Засновники розглядали геокешинг, насамперед, не як спортивну забаву, а як інструмент обміну знаннями про рідний край. Вже через рік гравці відзначили перший ювілей - сотий тайник. Хорошу конкуренцію москвичам складають гравці з Санкт-Петербурга, зростає число тайників і в інших регіонах країни. Вже з'явилися тайники на островах, в горах, на морському узбережжі і за полярним кругом.
Російський геокешинг не надто відрізняється від свого західного аналога. По правилах російської гри, тайник рекомендується створювати тільки в місці, яке представляє природний, історичний, культурний, географічний інтерес. Тому кожна точка, відмічена координатами, володіє особливою привабливою силою не лише для власників GPS, але і для людей, які цікавляться історією рідного краю, географією і т.п.
Зараз сайт гри Геокешинг перетворився на найбільшу базу даних пам'яток Росії. Причому кожна точка має не лише свої координати, але і докладний опис місцевості і пам'ятки, фотографії, а так само думки гравців, що вже відвідали її. У 2005 році кількість тайників перевалила за 1000 штук, а в грі взяли участь більше 5000 чоловік по все Росії! За декілька років Геокешинг перетворився з гри для "вибраних" володарів GPS-навігаторів на масове захоплення! Тепер це не лише пошук тайників, але і регулярні тематичні зустрічі геокешерів на природі, навчання новачків азам GPS-навігації, власний магазин з продажу символіки гри і GPS-навігаторів, а також організація корпоративних заходів, "призових" ігор і конкурсів для спонсорів.
http://www.geocaching.su/