Це різні спроби прищепити дитині навики і уміння в тому віці, коли він ще не готовий оволодіти ними самостійно. Прихильники раннього розвитку вважають: чим раніше почати навчання чомусь, тим краще це закріплюється в пам'яті. Потрібно лише докласти зусилля, допомогти малюкові - створити йому умови для швидкого фізичного і розумового розвитку. Ну а приступати до навчання можна прямо з народження. І діяти різними методами.
Метод Марії Монтессорі - найбільш популярний сьогодні.
Ідея в тому, що ви створюєте для дитини безпечний простір, у якому він розвивається максимально самостійно. Ваше завдання - збудити в ньому бажання досліджувати мир, пізнати закони його розвитку. У ролі вчителя ви дієте максимально коректно, поважаючи інтереси і потреби малюка, спостерігаючи за ним як би збоку. У вільній діяльності, в "роботі" дитина поступово перетворюється на особу. Бити дитину не можна - це підриває упевненість в собі. І взагалі, ставлення до дитини має бути як до дорослої людини.
Діти, які займаються за цією методикою, учаться самостійно наливати та насипати собі їжу, одягатися, граючи, пізнають основи математики. Вони зазвичай доброзичливі та люблять порядок (обов’язковий елемент навчання – прибирати за собою). Іноді кажуть, що методика Монтессорі розроблена для дітей, що відстають у розвитку. Історія цієї помилки така: Марія Монтессорі почала працювати в Італії з дітьми, що відставали в розвитку. Через деякий час на олімпіаді в Римі ці діти показали кращі результати з читання, письма та математики, ніж звичайні діти.
Після цього вона почала працювати з нормальними дітьми і виявилося, що вони і в навчанні, і в повсякденному житті значно розумніші, легко концентрують увагу, більш доброзичливі та комунікабельні. Цей відомий факт викривляється в деякій радянській літературі з педагогіки – так з’явився міф про «методику для недорозвинених». Насправді, за кордоном існує дуже багато дитсадків, що працюють за цією методикою. У деяких високорозвинених країнах кількість Монтессорі-дитсадків значно перевищує кількість звичайних (наприклад, у Нідерландах).
Пропонуйте дитині різні предмети для розвитку тих або інших здібностей (мовних, фізичних, математичних). Спочатку це можуть бути природні матеріали, а коли малюк підросте - штучні: блоки з циліндрами, вкладиші, рамки (все це у великих кількостях представлено в магазинах).
У системі Глена Домана акцент зроблений на зорове сприйняття дитиною навколишнього світу. Тому вже з народження можете показувати йому картки, на яких зображено все що завгодно: букви, тварини, явища природи. Подумати тільки: по картці з крупними червоними крапками ти можеш учити грудничка арифметиці! Завдяки такому ранньому тренуванню зорової пам'яті дитина швидше розвивається, тому що мозок малюка найактивніше росте до 3-х років. Важливо не упустити цей час і вкласти в цей мозок якомога більше знань, як мовиться, "записати на підкірку".
Займатися з картками доведеться регулярно і наполегливо, не всяка дитина згодна на це. Тому Сесиль Лупан пропонує займатися з малюком тільки по його бажанню, він сам дасть тобі знати, що йому цікаве. Просто спостерігай за ним уважніше! Навчання - це гра, яку можна провести де завгодно: удома, в парку, в басейні.
Матеріали і сюжети для ігор щодня надає саме життя. Постарайся не відбити у дитини бажання ставити тобі нескінченні запитання. Його невичерпна допитливість - ключ до успіху! На думку Лупан, батьки - найкращі вчителі. Суть методики Лупан криється в назві її головної книги - "Повір у своє дитя".
Ти напевно чула про кубики Зайцева. Це найпростіший і швидший спосіб навчити малюка читати по "складах". На кубиках намальовані склади, з яких трирічна дитина вже здатна скласти слова і фрази.
Доповнити заняття можна розвиваючими іграми багатодітних батьків Никітіних. Це і складання узорів, і моделювання, і креслення-малювання, зав'язування вузликів. Пробіжися очима по їх книзі - це ціла система виховання, де приділяється увага не тільки розвитку дрібної моторики, але і фізичному вихованню, здоров'ю, привчанню малюка до праці!
Безумовно, методики раннього розвитку надзвичайно цікаві. Усі мами мріють скоріше побачити небувалі досягнення своїх чад! Але Монтессорі вірно помічає, що твоя дитина нікому нічого не винен, він не зобов'язаний бути генієм. І навряд чи видасть бажаний результат після декількох уроків. Захопившись тією або іншою методикою, ти можеш піддатися спокусі задавати малюкові якусь планку, до якої він винен дорости в рекордні терміни. Тебе спіткає розчарування, а ось звичка "задавати висоту" дитині може зберегтися на довгі роки. До того ж "зубріння" часто відохочує мислити вільно. Дитина втрачає здатність спілкуватися відкрито і безпосередньо.
Жодна методика не здатна забезпечити всесторонній розвиток дитини. Зосередившись на чомусь одному - будь то математика, музика, читання - можете упустити інші, закладені самою природою таланти.
Та все ж методики раннього розвитку дають масу можливостей для сумісної творчості з дитиною. З кожної ви можеш узяти декілька "зерняток", корисних ідей, і з успіхом використовувати матеріали. Спробуйте самостійно виготовляти картки, кубики, картинки, зшити з латочок ганчіркову ляльку-рукавичку. Спантеличте малюка розкладанням ґудзиків по шкатулочкам, вивчите з ним властивості води і вогню.
Активно займаючись з дитиною, ви можете добитися більшої духовної близькості з ним, ви навчитеся краще розуміти один одного. Ви обов'язково відкриєте в ньому приховані таланти і здібності. Чи це не щастя для будь-якої мами?!
http://mama-tato.com.ua