Потім треба показати дитині сенс цих слів. Було, всього, купили, і, стало, на… больше – ці слова вказують на складання. Продали, виїхали, залишилося, на … меньше – ці слова вказують на віднімання. Розклали, роздати, в … менше – це ділення. Якщо питання починається із слів «На скільки.», та ця вказівка на дію віднімання.
Деякі підручники із математики оперують термінами «частину» і «ціле». Було, всього, стало – ці слова указують на «ціле», а решта слів – на «частину». Знаючи про це, Вашому маленькому учню буде простіше накреслити схему до завдання.
Тепер, коли з'явилася схема, яка містить умову і питання, подумайте разом з дитиною: чи можна відразу відповісти на поставлене питання, чи все нам відомо для відповіді на це питання або щось ще потрібно дізнатися? Далі Ви допомагаєте дитині виділити проміжні питання в завданні. Адже скільки дитина питань знайде, стільки і дій в цьому завданні. Тут важливо обговорити, за допомогою якої математичної дії шукатимете відповідь на це питання. Так складається план рішення задачі.
Особливу роль в рішенні задач грає завершальний аналіз вирішеного завдання, тобто дитині необхідно ще раз розповісти, як вона вирішувала задачу і чому вибрав ту або іншу математичну дію.
Запропонуйте дитині вирішити схоже завдання самостійно. Обговоріть з ним, чим завдання схожі і чим відрізняються. Як ці відмінності вплинули на рішення задачі? Чому завдання розв'язуються однаково?
Спробуйте дати завдання, яке розв'язуватиметься інакше. Дайте дитині можливість подумати, чому це завдання розв'язується, наприклад, додаванням, коли дві попередні Ви вирішували відніманням.
Виникає питання, де узяти «схожі» і «різні» завдання? Скористайтеся збіркою завдань О. В. Узорової, Е. А. Нефедової «2500 завдань для початкової школи».
Упевнена, що Ваші діти полюблять вирішувати задачі. Успіхів!
ualady.net