Гумор |
---|
Українське село. Ніч. За столом сидять 4 чоловіка, на столі 3 порожні пляшки й
одна - наполовину. Сидять вони 5 хвилин, 10, 15, 20.... Раптом десь удалечині загавкав
пес.
- Ну, мабуть за Шарика!
|
|
Кожен школяр повинен навчитися вирішувати задачі самостійно. Відомий математик Д. Пойя радить: «Якщо хочете навчитися вирішувати задачі, то вирішуйте їх!» Але це не означає, що потрібно бездумно вирішувати величезну кількість завдань. Корисно виконувати небагато завдань, але при цьому саме їх рішення повинне містити вивчення структури запропонованих завдань і виявлення використовуваних загальних методів і прийомів.
|
Поки дитина навчається в початковій школі, її треба навчити виділяти в завданні умову і питання. Умова – це те, що відоме, а питання – це те, що треба знайти. Потім в умові і питанні Ви виділяєте головні слова. Як правило, це дії: було, приїхали, купили, подарували, залишилося і т.п. Але головними словами можуть бути і, наприклад, дві дитина (Маша і Міша, Петя і Сергій) або два предмети (магазини, рундуки, дома) і т.п. На цьому етапі важливо, щоб дитина образно представила те, про що мовиться в завданні.
Потім треба показати дитині сенс цих слів. Було, всього, купили, і, стало, на… больше – ці слова вказують на складання. Продали, виїхали, залишилося, на … меньше – ці слова вказують на віднімання. Розклали, роздати, в … менше – це ділення. Якщо питання починається із слів «На скільки.», та ця вказівка на дію віднімання.
Деякі підручники із математики оперують термінами «частину» і «ціле». Було, всього, стало – ці слова указують на «ціле», а решта слів – на «частину». Знаючи про це, Вашому маленькому учню буде простіше накреслити схему до завдання.
Тепер, коли з'явилася схема, яка містить умову і питання, подумайте разом з дитиною: чи можна відразу відповісти на поставлене питання, чи все нам відомо для відповіді на це питання або щось ще потрібно дізнатися? Далі Ви допомагаєте дитині виділити проміжні питання в завданні. Адже скільки дитина питань знайде, стільки і дій в цьому завданні. Тут важливо обговорити, за допомогою якої математичної дії шукатимете відповідь на це питання. Так складається план рішення задачі.
Особливу роль в рішенні задач грає завершальний аналіз вирішеного завдання, тобто дитині необхідно ще раз розповісти, як вона вирішувала задачу і чому вибрав ту або іншу математичну дію.
Запропонуйте дитині вирішити схоже завдання самостійно. Обговоріть з ним, чим завдання схожі і чим відрізняються. Як ці відмінності вплинули на рішення задачі? Чому завдання розв'язуються однаково?
Спробуйте дати завдання, яке розв'язуватиметься інакше. Дайте дитині можливість подумати, чому це завдання розв'язується, наприклад, додаванням, коли дві попередні Ви вирішували відніманням.
Виникає питання, де узяти «схожі» і «різні» завдання? Скористайтеся збіркою завдань О. В. Узорової, Е. А. Нефедової «2500 завдань для початкової школи».
Упевнена, що Ваші діти полюблять вирішувати задачі. Успіхів!
ualady.net
Дата публікації: 13.06.2007 Прочитано: 8985 раз
|
|
Немає коментарів. Чому б Вам не залишити свій комертар? |
|
|
Новини партнерів |
---|
Завантаження ...
|
Посміхніться |
---|
Посилає дружина чоловіка-програміста за продуктами на ринок і говорить:
- Значить так: купиш хліба, молока, сметани, яєць, картоплі і цибулі. А щоб швидше було, встанеш в одну чергу, займеш там місце і відійдеш, потім в іншу і т д...
Бідний програмер зайняв місце в одній черзі, в іншій. Купив яйця, кинувся купувати картоплю, поки купував хліб - забув своє місце в черзі за цибулею. Поліз - по морді дали. Купив молока - розсипав картоплю і упустив хліб. Посковзнувся на картоплі, впав - пакет молока упустив на землю, той вибухнув. Всіх молоком облило. Знову бідолаха по морді одержав. В процесі бійки ударили по сіточці з яйцями. Ті розбилися і витекли прямо програмеру на костюм. І ось сидить він на землі весь в синяках, яйцях, молоці і картоплі, чеше ріпу і думає:
- Блін! А погано поки що у мене реалізована багатозадачність... |
|