Отже, перший і найпростіший спосіб отримати винагороду за ваші шедеври - це фотоконкурси. В Інтернеті щодня появляється велика кількість різноманітних фотоконкурсів. Російські та іноземні компанії організовують змагання різного рівня. Для початку можете спробувати прості конкурси з невеличкими призами. Наприклад, із наближенням нового року багато компаній призами у фотоконкурсах виставляють календарі на 2009 рік, в яких розміщуватимуться знімки переможців. Існують конкурси з призами у вигляді книг або годинників. Так само є конкурси з невеликими грошовими призами. Знайти самостійно їх можна через пошукові системи.
Другий спосіб дещо складніший. Ви можете скласти зі своїх кращих фотографій портфоліо, і розмістити його на одному з ресурсів, що займаються віддаленою роботою для фотографів, дизайнерів і т.п. До цього методу краще приступати після того, як спробуєте свої сили на конкурсах.
На третьому способі варто зупинитися детальніше. Можливо, ви чули такі слова як «фотосток» чи «фотобанк», але не знаєте як вони працюють. За принципом своєї роботи фотосток нагадує комісійний магазин. Наприклад, у вас є фотографії, а фотобанк має на них покупців. Так само як в комісіонці, ми здаємо в сток річ (фотографію), чекаємо поки її оцінять і продадуть, і, в результаті, отримуємо свій законний відсоток.
«Товар» приймають і оцінюють модератори, які буквально під мікроскопом вивчають кожен мегапіксель вашої улюбленої фотографії і виносять справедливий (або не дуже) вердикт. Якщо вашу роботу «забракували», але ви не згодні з цим, можна спробувати написати в службу підтримку фотобанку і привести аргументи на підтримку вашого шедевра. Зробити це потрібно чітко, зрозуміло, і здебільшого на англійській мові.
Складне питання: яку тематику вибрати для знімка? Списки «чого хочемо, чого не хочемо» є на кожному фотобанку. Коротке резюме: фотобанки хочуть все, що зв'язане з бізнесом, де присутні респектабельні мени і вумени; різні групи людей, які роблять що-небудь разом; концептуальні кадри, що ілюструють ідею; спорт; святкову тематику; дуже хочуть їжу разом з тим, хто їсть; модних осіб теж хочуть. Не хочуть, не беруть (але стверджують, що люблять) кішечок, собачок, квіточки, природу із заходами/світанками, прапори, цегляні стіни і ще масу всього. Але навіть прочитавши на першій сторінці сайту, що йому не потрібні фотографії вашої улюбленої собачки або кішечки, ви все одно можете спробувати їх туди розмістити: бувають прецеденти, коли саме такі фотографії продавалися краще всього.
Для того, щоб люди цінували у ваших роботах саме авторство, треба прагнути проявляти творчу ініціативу і намагатися знаходити нестандартні параметри зйомки на тему, що добре продається. Для того, щоб вас помітили, прагніть експериментувати з сюжетами, з освітленням, з прийомами фотографування. А ось художньою обробкою в спеціальних програмах краще не зловживати, тому що, як свідчить правило, встановлене на всіх фотосайтах, в подібного роду жанрі більше всього цінується натуральне зображення, без прикрас, в якому, однак, добре видно точка зору автора.
При розміщенні фотографій на подібних фотосайтах є шанс потрапити в лави добре оплачуваних рекламних художників, але для цього, звичайно, потрібно буде потурбуватися про придбання додаткових лінз, а, ще краще, професійної дзеркальної фотокамери.
Отже підійдіть до цього питання зі всією серйозністю! Тут завжди діє правило: «Якщо ви самі готові купити фотографію для того, щоб вона «працювала» на ваш бізнес, це означає, що вона підійде будь-якому фотостоку».