Порада № 1.
Особисто від вас доречні подарунки тільки для колег і в жодному разі не для начальства або клієнтів. До речі, нині в моді "східні" презенти. Подаруйте колезі зв'язку латунних дзвіночків "співаючий вітерець", картину-ієрогліф "зі значенням" або набір для чайної церемонії. Головне - такий сувенір повинен бути якісним: безглуздо виглядає фігурка стародавнього буддійського ченця, виконана з пластмаси ...
Порада № 2.
Подарунок для шефа повинен бути колективним. Шефам-консерваторам дарують так звані символи влади: письмові прилади з дерева цінних порід або натурального каменю, дорогі пір'яні ручки елітних марок, колекційні запальнички. Доречний подарунок - старовинні пістолети, самурайські мечі. На леді-бос справить враження річ, покрита пилом століть: ваза позаминулого століття, свічник, годинники.
Вишуканий і дорогий спиртний напій - не найкращий варіант подарунка для начальства. Справа в тому, що з етикету пляшку необхідно відразу відкрити і пригостити всіх присутніх, включаючи дарувальника. Питається: і кому ви подарували цей колекційний коньяк?
Порада № 3.
Оживіть низку безликих бізнес-сувенірів своєю вигадкою.
Якщо ви вирішили порадувати начальство чимось "корпоративно-надприродним", дізнайтеся наперед, про що вони мріють, або не мріють! Директору якогось підприємства, гарному сім'янинові, обтяженому малолітніми онуками, до душі припав розкішний ялинковий набір - штук сто кульок. В іншій фірмі співробітники піднесли керівникові департаменту тижневий тур до Таїланду. Як виявилося, він дуже боявся літати літаками, і путівка залишилася незатребуваною. До того ж розцінив цей недешевий дар як натяк підлеглих: "Добре б ти забрався хоч на тиждень куди подалі!"
Порада № 4.
Не даруйте нічого живого - навіть "білого і пухнастого"! Директору з маркетингу відомої корпорації, милою пані, одного разу подарували золоту рибку в чарівному акваріумі! Весь жіночий колектив години дві верещав від захвату, розчулено поглядаючи на витрішкуватість товсту вуалехвостку. Через два дні рибка почила в бозі ... З тих пір дарувальників стали називати "це ті, які вам рибку подарували, ну, ту, що здохла, пам'ятаєте?"
Порада № 5.
Подарунок діловому партнеру слід вибирати особливо ретельно, попередньо розвідавши його переваги і вимоги його фірми. У багатьох компаніях, особливо представництвах закордонних фірм, існує офіційний перелік сувенірів для клієнтів, що включає більше десяти тисяч дрібниць: настінні календарі, попільнички, запальнички, брелоки для ключів, лінійки, повітряні кулі, чашки, блокноти, ручки, олівці, кепки. До них залишається додати милу листівку - і, будь ласка, новорічний подарунок готовий! І пам'ятайте: подарунок партнерові може викликати бурю емоцій: від визнання у вічній любові і дружбі до оголошення безстрокових військових дій.
Як стверджують американські психологи, за різдвяним подарункам можна чітко простежити ступінь важливості людей один для одного. Підрахуйте вартість всіх презентів, які ви піднесли, і тих, що отримали самі. Якщо в сумі отримали більше, ніж подарували, значить, відіграєте важливу роль в життя оточуючих. Якщо ж баланс не на вашу користь, значить, перебуваєте тільки на етапі самоствердження (або занадто невпевнені в собі і намагаєтеся компенсувати це підношеннями). Така ось подарункова арифметика.
Джерело: «Новини Закарпаття»