· намагайтеся глибоко дихати і обдумувати все, що ви говорите,
· будьте уважними до партнера – шукайте у словах відповідь на запитання, чого він насправді хоче,
· якщо партнер говорить дуже голосно, приєднуйтесь до його голосу трохи тихіше,
· пам'ятайте: виявлення негативних почуттів не означає, що близька людина більше вас не любить.
Як не провокувати агресію з боку партнера:
· кожна людина має право бути іншоюі не відповідати нашим бажанням,
· краще говорити прямо, чого ви хочете,
· не вгадуйте негативні думки інших (“Я знаю, що ти думаєш...”),
· говоріть про себе, а не про іншого і без узагальнень (“всі жінки...”, “ти завжди...” - неправильно, краще "Я відчуваю..."),
· не варто шукати відповідь на одвічне запитання “Хто винний?” (краще з цим ентузіазмом пошукати спосіб виходу з ситуації)
Що робити, щоб не поглиблювати конфлікт (з книги Б. І Дж. Вайнхолд “Конфлікти. Розвязання конфліктів на основі партнерства”):
· правильно вибирайте час для важливих розмов (не на голодний шлунок після важкого робочого дня),
· говоріть про конкретну проблему, а не про все своє незадоволення стосунками,
· не узагальнюйте і не використовуйте ярлики,
· не принижуйте гідності партнера, не будьте саркастичними (це така сама образа) і не переходьте на особистості,
· слухайте свого партнера,
· не пророкуйте (“Ти ніколи не змінишся”), краще прикласти зусилля для вирішення ситуації,
· підберіть хороші раціональні аргументи, оскільки гроші (“якщо будеш заробляти як я...”), діти ("якби ти більше був з дітьми...”) і родинні стосунки (“ти така сама як твоя мама”) - не аргумент!,
· не давайте порад - шукайте вихід з ситуації разом,
· уникайте погроз і ролі жертви,
· не робіть “подвійних” стандартів (не говоріть “Я хочу, щоб ти мене вислухав!”, якщо самі не слухаєте партнера).
Дотримання цих нескладних порад допоможе вам зробити спілкування більш ефективним, а конфлікти - менш болючими і конструктивними.
http://psyholog.ukrhosting.com