Прямо біля входу в гіпермаркети завжди "припарковані" величезні візки на коліщатках. На перший погляд, все зроблено для зручності покупців - котити візок набагато легше, ніж нести покупки до каси в руках. Проте і тут є своя хитрість. З психологічної точки зору порожній простір візка викликає внутрішній дискомфорт і цілком зрозуміле бажання скоріше його (простір) заповнити. Саме на це і розраховують власники магазинів: прийшовши за пакетом молока і буханцем хліба, покупець в результаті "набиває" візок додатковим товаром, покупку якого він не планував
Порада: Замість величезного візка візьміть кошик - так ви зможете уникнути спокуси купити що-небудь зайве. А якщо прийшли за пакетом молока, то і кошик брати не варто.
«Свет мой, зеркальце, молчи!»
Величезні дзеркала в магазинах готового одягу повішені не лише і не стільки для зручності покупців. Тонкий розрахунок власників магазина знов ґрунтується на психологічній особливості більшості людей: проходячи мимо дзеркала, вони не можуть встояти перед спокусою кинути погляд на власне віддзеркалення. Зрозуміло, немає такої людини, яка на 100% була б задоволена своїм зовнішнім виглядом. Рішення приходить миттєво - потрібно терміново купити щось привабливе! І погляд тут же падає на охайні ряди акуратно розвішеного одягу... Граючи на невпевненості в собі, власники магазинів одягу маніпулюють відвідувачами, примушуючи їх здійснювати покупки, на які вони не розраховували. Особливо добре ця стратегія працює, якщо те, що на вас надіто в даний момент, виглядає менш привабливо, чим ооон та красива штучка на вішалці.
Порада: дивіться на себе в дзеркало, тільки якщо збираєтеся щось приміряти. Не ходіть по магазинах готового одягу в пом'ятих джинсах і стоптаних кросівках, збирайтеся туди, як на побачення: стильний зручний одяг, зачіска і аксесуари додадуть упевненості в собі і допоможуть уникнути незапланованих витрат.
Рубель кучка, а в кучці - три штучки
Розпродаж товару крупними партіями, вона ж "тільки у нас: купіть три футболки всього за 99 гривень!" - ще одна улюблена хитрість продавців, здатна викликати купівельний ажіотаж на порожньому місці. Тільки задумайтеся: немає ніякої математичної різниці між однією футболкою за 33 грн. і трьома за 99 грн.! Проте чарівне слово "розпродаж" і магія некруглих цінників роблять свою справу - і ось ми вже виходимо з магазину з трьома однаковими футболками (хоча нам була потрібна лише одна), в цілковитій упевненості, що зробили вигідне придбання. Насправді ж ми даремно витратили 66 грн. і купили дві непотрібні речі. Але навіть якщо різниця в ціні між одним товаром і декількома однаковими, які продають "оптом", істотна, подумайте, а чи так вже вам потрібний кілограм майонезу або 1000 "вішалок" для одягу?
Порада: Порівнюйте ціни на одну одиницю товару і на "купки", не купуйте більше тільки через те, що так "дешевше". Насправді ви даремно витратите гроші і купите що-небудь непотрібне.
Всі на барикади!
По дорозі до каси покупців підстерігають різні перешкоди - в буквальному розумінні слова. То тут, то там ми натикаємося на великі ємності-коробки з ходовим товаром, нібито виставлений таким чином для нашої зручності. Просуваючись магазинними рядами і постійно натикаючись на ці коробки із закличними написами "Розпродаж! Все по 19 гривень!", неможливо утриматися від спокуси: так і хочеться кинути яку-небудь дрібничку в кошик. Відразу згадується, що начебто зубна паста закінчується, і мило б треба купити, і ще ось мочалка така симпатична, всього за десятку. З цими думками ми і здійснюємо непотрібні покупки. Розрахунок магазину простий: ціну на річ, узяту "по дорозі" з рекламного стенду, ніхто не піде перевіряти ще раз у відповідний відділ. Покупець набагато більш схильний здійснювати імпульсивні покупки, якщо товар, спочатку йому не потрібний, виставлений прямо на дорозі.
Гіганти типу IКЕА довели цю ідею до досконалості. Планування приміщень виконане таким чином, що по дорозі до кас покупцям хочеш не хочеш доведеться обійти весь магазин і заглянути в кожен відділ. І, зрозуміло, наткнутися на всі стенди з недорогими дрібницями: іграшками, гелями для душу і кухонними рушниками. Таким чином, шанси на здійснення імпульсивної і непотрібної покупки збільшуються в багато разів.
Порада: у гіпермаркетах шукайте вказівники, заглядайте лише в потрібні відділи і скорочуйте шлях до кас. У IКЕА візьміть план приміщення і постарайтеся відразу пройти до потрібного стенду, не звертаючи уваги на корзини з дрібничками.
Сир в кінці тунелю
Найзвичайніші і найбільш затребувані продукти - молоко, хліб, сир - магазини часто розташовують у найдальшому кутку приміщення. Розрахунок простий: ці товари потрібні практично всім, а коштують недорого, тому їх прибирають подалі, примушуючи покупців, що проходять мимо струнких рядів інших товарів по дорозі до звичайного сиру, зробити ще декілька непотрібних покупок.
Порада: біжіть мимо упаковок з чіпсами і яскравими обгортками цукерок відразу до жаданого шматочка сиру. І так само - назад до каси.
Ах, обдурити мене не складно - я сам обманюватися радий
Прийшовши в магазин одягу і окинувши поглядом полиці, ми несвідомо спрямовуємося не до акуратних стопок светрів, а до вішалок, які виглядають трохи безладно. Наша підсвідомість говорить нам про те, що саме там знаходиться все найцікавіше - мовляв, от як решта покупців накинулася на товар! І зовсім не здогадуємося про те, що продавці магазина самі створили цей маленький безлад на стенді для того, щоб привернути нашу увагу. А знамениті "фінальні розпродажі", "повні ліквідації" і "знижки у зв'язку з відкриттям магазина"? Це теж не більше ніж спроби магазинів позбавитися від залежаного товару (і, треба сказати, спроби завжди приносять результат).
Порада: об'єктивно оцінюйте можливу вигоду від покупки і не піддавайтеся на провокації продавців.
А запах!..
Магазини і ресторани часто збуджують апетит клієнтів смачними запахами і спокусливими рекламними написами. На ринках голодним покупцям пропонують безкоштовно спробувати фрукти (знаючи, що після цього покупка обов'язково відбудеться); булочні і пекарні навмисно не встановлюють в торгівельних залах витяжку, роблячи аромат випічки своєю кращою рекламою. Незапланованих витрат не уникнути.
Порада: ніколи не ходіть по магазинах на голодний шлунок!
Платіжні карти
Є дуже вагома причина, по якій менеджери з радістю допоможуть вам оформити кредитну платіжну карту магазину з включеною знижкою на товари. Вони знають, що не отримавши гроші прямо зараз, вони отримають їх пізніше і, як не дивно, в більшому об'ємі (не дивлячись на "знижку"). Річ у тому, що покупець з більшою вірогідністю зробить дорожчу покупку, ніж збирався спочатку, якщо упевнений, що на товар буде надана знижка (несвідомо ми вважаємо це вигідною операцією) і за нього не потрібно прямо зараз платити готівкою.
Порада: не піддавайтеся на пропозиції менеджерів магазину оформити вам кредитну платіжну карту "з накопичувальною знижкою". Розплачуйтеся тільки готівкою. Вид грошових купюр витвережує і примушує ще раз задуматися про необхідність майбутнього придбання.
Квіти життя
Магазини частенько привертають увагу дітей до товарів, викладаючи в зоні видимості предмети в яскравій, кольоровій, блискучій упаковці. Діти, приваблені красивою упаковкою, обов'язково звернуть увагу батьків на товар, а там вже і до імпульсивної покупки недалеко.
Порада: Залиште дітей удома, якщо є така можливість. До речі, найбільш розумний і бережливий покупець - той, хто ходить по магазинах поодинці, а не в компанії друзів, дітей або батьків.
Остання спокуса
Щасливо уникнувши всіх спокус, обійшовши підводні камені шопінгу і стоячи біля каси, не поспішайте розслаблятися! На шляху до касира вас підстерігають цукерки, жуйки, шоколадки, газети і батарейки. З одного боку, стійки з таким товаром зручні, а з іншого - часто змушують нас до непотрібних витрат. Річ у тому, що ціна товару на касі може трохи відрізнятися від ціни товару в залі - у вигіднішу для магазина користь. А перевірити вже немає часу.
Порада: Перед тим, як схопити шоколадку зі стійки або купити на касі сигарети, запитайте себе, а чи так вам це необхідно?
http://www.interesno.dn.ua/