Перші аерографічні зображення, що з'явилися на автомобілях, мали виключно утилітарну функцію - це були номери на кузовах гоночних машин. Потім борти спортивних автомобілів почали прикрашати назви і логотипи спонсорів, а також зображення завойованих кубків. Наступним ступенем еволюції «спортивної аерографії» були вже художні малюнки - різні символи, вогняні спалахи, тварини, що біжать, або птиці, що летять. З часом автоспорт ставав все більш популярним і професійним, кількість спонсорів збільшувалася, і кожен сантиметр поверхні кузова гоночного боліда ставав дорогим товаром. Тому «некомерційні» зображення незабаром покинули автоспорт. Проте художній розпис автомобілів не помер, а продовжував активно розвиватися в приватному секторі.
До нас автомобільна аерографія добралася лише до середини 80-х років, зате всього за декілька років минула всі стадії дорослішання і розвитку, від напилення з балончика крізь трафарет однотонних драконів до повного художнього оздоблення автомобіля за допомогою професійної airbrush-апаратури вартістю декілька тисяч доларів. Заморські технології перетворення машин на живі картини стали доступні всім і виявилися не сакральним чаклунством (як думали багато вітчизняних автовласників за радянських часів), а цілком прийнятним засобом підкреслити індивідуальність власника.
Розпис автомобіля починається з вибору теми малюнка. Ви можете також принести свій малюнок, а можете довіритися майстерності художника, надаючи йому самому вибір сюжету і його реалізацію. Потім робиться ескіз - комп'ютерна розробка малюнка на автомобілі клієнта. За допомогою ескізу ви зможете уявити, як виглядатиме ваш автомобіль після нанесення аерографії. На цьому етапі ви можете вносити свої корективи і висловлювати свої побажання. Також дизайнери можуть підготувати декілька варіантів ескізу, і вам залишиться тільки вибрати найбільш симпатичний варіант.
Після затвердження малюнка автомобіль прямує в автосервіс, де проводиться його підготовка: видалення старого лаку і «лікування» дрібних наслідків корозії - тріщин, сколів фарби, невеликих вм'ятин і подряпин. Все це забирається, шпаклюється і шліфується, інакше всі дефекти вилізуть з-під нового лаку найближчими місяцями. Потім на машину наносять шар основи - фон майбутнього малюнка і передають художникові. Залежно від характеру зображення художник підбирає фарби різних кольорів, потрібних для роботи, і, якщо необхідно, виготовляє трафарети. Потім за допомогою аерографа малюнок пошарово наноситься на кузов. Інколи, для виконання особливо тонких і дрібних елементів малюнка, майстри все ж застосовують пензлі та спеціальні олівці.
Після нанесення малюнка машина потрапляє до малярів, які накладають на малюнок декілька шарів лаку для захисту його від дії навколишнього середовища. Потім лак сушиться в спеціальній сушильній камері. Нанесення малюнка разом з підготовкою і лакуванням зазвичай триває близько двох тижнів, хоча деякі машини інколи проводять в майстерні і більше місяця. Термін роботи в цьому випадку визначається не швидкістю майстрів, а складністю сюжету. Вартість аерографії напряму залежить від складності і розміру малюнка. У столиці - це приблизно від 300-1000 у.о. за деталь, причому капот йде в подвійну вартість.
Як не вражаюче може здатися з першого погляду, але догляд за малюнком аерографії набагато простіший, ніж догляд за простим покриттям. Це пов'язано з тим, що поверх малюнка обов'язково наносяться і дуже ретельно обробляються декілька шарів спеціального захисного поліролю. При появі подряпин і пошкоджень поверхню можна просто відполірувати і покриття стане як нове!
http://www.probuem.ru