Потурбуватися про місце проведення святкового гуляння краще за 3-4 тижні, особливо за самого "весільного" часу - на початку літа і осені. Виходячи з кількості гостей, легко визначити, який зал вам підійде. Невеликі кафе і ресторани готові, як правило, прийняти 40-50 чоловік. Там же, де основний зал здатний вміщати 100 гостей і більш, звичайно є і маленький банкетний зал на 20-25 персон. Метрдотель завжди порадить як зручніше розставити столи в тому або іншому випадку (частіше всього вони ставляться у формі каре, букв П, Г або Т).
Сума витрат на весільний банкет складається з вартості блюд вибраного вами меню і напоїв. Зараз практично ніде не береться окрема платня за аренду залу. Єдина умова - мінімальна кількість гостей або сума замовлення, які кожний ресторан встановлює по-своєму.
Головне при організації гуляння - це вибір меню. Не варто покладатись в цьому на свої власні сили, краще прислухатися до порад професіоналів. Меню потрібно скласти так, щоб, по-перше, стіл був красивим, а по-друге, щоб гості пішли задоволеними, ситими, але не об'їлися. Як правило, на весіллі їдять перші 10 хвилин, а потім більше п'ють. Тому в меню краще включити декілька видів закусок.
Кількість порцій (асорті, салати) розраховуються з ваги одного блюда по меню, наприклад порцію в 100г в банкетному варіанті можна брати на двох, 150 г - на трьох. Бувають і порційні гарячі закуски, як, наприклад, жульєн, їх замовляють виходячи з кількості гостей. Краще всього "організувати" стіл в декілька змін блюд - чим більше подач, тим жвавіше проходить банкет. Гаряче ж замовляти доречно більш легке - птаха або рибу. В меню багатьох ресторанів є багатопорційні блюда, це найзручніший, економний і красивий варіант. Спочатку таке блюдо виставляють в залі, щоб його могли побачити гості, перед подачею розігрівають на кухні, а потім офіціант в залі його ріже і подає гостям.
Гостей, що збираються, перед приїздом молодожонів ухвалено пригощати аперитивом (на людину - 1-2 келиха вина, шампанського або чого-небудь поміцніше). Інші ж напої частіше за все виставляються на стіл і розливаються офіціантами. Спиртне в ресторанах коштує дорого, тому багато хто прагне купувати напої окремо. Але перш, ніж ви вирішите це зробити, обумовте можливість привезти "своє" спиртне з адміністрацією ресторану. Часто це дозволяють за умови, що якась частина напоїв буде все одно закуплена в ресторані. Важко розрахувати необхідну норму алкогольних напоїв. Шампанське на весіллях п'ють в основному під час першого тосту, потім в хід йде горілка, коньяк і вино. Втім, з розрахунку на 10 чоловік за основу можна узяти наступне: 3-4 пляшки міцних напоїв (горілка, коньяк і т.д.), 2-3 пляшки шампанського, 3-4 пляшки вина. Це приблизні цифри, які можна скоректувати виходячи із списку запрошених.
Завершує банкет весільний торт, який замовляють "на вагу" з розрахунку 1,5-2 кг. на 10 чоловік.
Не забудьте обумовити і час проведення торжества - частіше за все весільна вечеря починається в 18-19 годин і триває до 23-24. Краще всього в розмові з метрдотелем передбачити і можливість наднормового часу банкета (вартість за кожну годину), тоді вам вдасться уникнути можливих непередбачених ситуацій. Необхідно також поцікавитися, яка кількість офіціантів буде обслуговувати ваше свято (переважно, якщо один офіціант обслуговує не більше 8-10 чоловік). Вартість обслуговування банкета офіціантами нараховується як відсоток (від 3 до 10) від вартості меню банкета або вже входить в ціну блюд, як при звичайних відвідинах ресторану. Питання ж чайових залишається на ваш особистий розсуд. Не забувайте, що чайові - це лише додаткова винагорода за добре обслуговування.
Вибираючи ресторан, варто передбачити місце для танців і проведення конкурсів, наявність гардероба, туалету і місця для куріння. Багато ресторанів готові узяти на себе клопіт по оформленню залу, також можуть порекомендувати (але не нав'язувати) музичний колектив. Хоча все це звичайно добирають самі молодожони або свідки. При складанні сценарія весільного вечора необхідно погоджувати з метрдотелем час подачі гарячих блюд і десерту.
І наприкінці необхідно згадати деяке можливе підводне каміння.
Арендуючи приміщення, необхідно уточнити всі моменти: биття келихів і посуду, обсипання молодят пелюстками і конфетті, хто буде прибирати і т.п. Уточнювати потрібно жорстко, оскільки не мало випадків, коли до отримання грошей - можна все, після отримання - «ви нас неправильно зрозуміли…» Тому із закладом потрібно укласти договір - соромитися не потрібно, це нормальне, цивілізоване явище. До речі, адміністрація закладу повинна сама запропонувати укласти договір.
Бажано виділити людину, яка буде контролювати хапальні рефлекси офіціантів. Щоб не виявилося так, що з 50 пляшок гарного дорогого вина - 3 пляшки поніс з собою «розумний хлопчик у фартусі», 300 г чорної ікри (яка не 3 копійки коштує) буде їсти малолітній нащадок дівчини-барменші тощо. Це, авжеж, дрібниці, але Ви ж не зобов'язані годувати чужих людей, тим більше що оплачуєте їх роботу.
Крім всіх інших тонкощів, вибраний Вами ресторан може спробувати нав'язати і своїх музикантів, поставивши умову: або берете наших музикантів, або платіть неустойку, тому що люди без роботи залишаються, або взагалі вільні… Такий ресторан, яким би пречудесним він не був, не вартий Вашої уваги. Ресторанів і кафе у Вашому місті вистачає. Не погоджуйтеся на подібні провокації. Поступившись в цьому питанні, Ви вже не зірветеся з гачка ресторанних горлохватів і вами будуть вертіти, як хочуть.
Це, авжеж, не дуже приємні моменти, але краще знати, де соломку постелити, щоб потім, разом з радісними спогадами не проскакувало липке відчуття того, що Вас «взули по повній».
Коли ж бюджет святкового банкета буде розрахований, додайте до нього відсотків п'ятнадцять - про всяк випадок. Після того, як ви виберете приміщення, обумовте меню і форму обслуговування, необхідно буде внести заставу. Сума застави встановлюється адміністрацією. Іншу суму зазвичай вносять в день проведення торжества або напередодні цього дня. Інше зроблять адміністрація і обслуговуючий персонал, а ви можете дозволити собі насолоджуватися всією красою весільного торжества.
http://buket.ck.ua