Букет
      
  Реєстрація або вхід Головна    
Букет
Головна
Новини
Статті
Опитування
Анекдоти
Галерея
Погода на тиждень
Свята на тиждень
Святковий довідник
Файли
Друзі та партнери
Звязок з нами
Гумор

- Де ви втратили руку? На фронті?
- Та ні. Коли у військкомат тягнули.

Google рекомендує


Інше

Плюси і мінуси стереотипного мислення


 Зі стереотипами ми стикаємося кожного дня. Певною мірою вони економлять наш час та сили, не змушуючи нас роздумувати над дрібницями



«Є така установка: якщо людина зовні приємна, то це обов'язково хороша людина. Хоч у нас до цього відносяться досить обережно, але чомусь упередження існує», - розповідає психолог Сніжана Дімітрова Одного разу подруга розповіла історію. До неї в гості приїхав наречений з іншої країни. І… був уражений кількістю забобонів, які міцно вкоренилися у наше щоденне життя. Він чомусь ніяк не міг второпати, для чого присідати на дорогу, чому не можна повертатися, коли кудись ідеш і передавати річ через поріг, чому не можна аби на столі стояла пуста пляшка тощо.

Причина, звісно і у різних світоглядах, ментальності, і відмінній культурній спадщині народу - на пережитому досвіді формуються стереотипи поведінки, уявлень, вибору. В одних ситуаціях вони нам допомагають, а в інших можуть і нашкодити. Чому ми купуємо саме цю марку прального порошку, а не іншу? Чому більше довіряємо лікарю похилого віку, а не молодому? Чому більшість жінок конче хоче вийти заміж і створити сім'ю? Все це вони - стереотипи. - Стереотипи - це якась установка, стійкий образ певного явища, який сформувався в нашій свідомості в ході набуття досвіду, - пояснює психолог Сніжана Дімітрова. - Коли представники різних народів не розуміють світогляду одне одного, це національні стереотипи. Походять вони із нашого далекого минулого, коли велике значення мало все містичне - ритуали, звичаї.

В умовах нинішнього швидкого ритму життя стереотипи певною мірою нам допомагають. Вони економлять час, не примушуючи довго роздумувати над тим чи іншим питанням. - Часу на обдумування певних явищ часто не вистачає, а установка дає можливість орієнтуватися в нашому швидкоплинному світі, - продовжує пані Сніжана. - Якщо ми станемо задумуватися над кожною дрібницею, це буде дуже важко. Наприклад, в нашій уяві є визначені стереотипи, як повинен виглядати чоловік чи навпаки - жінка мрії. Таким чином ми економимо свій час, звертаючи увагу лише на те, що для нас важливо. Проте, з іншої сторони, не все варто приймати просто на віру.

Стереотипним мисленням населення часто користуються творці реклами, аби спіймати на гачок довірливого споживача. - Творці реклами часто просять акторів чи інших знаменитостей рекламувати продукти, розповідає пані Сніжана. - Розраховано це на певний тип мислення: якщо я довіряю цій актрисі чи цьому актору, то товар, який він рекламує, теж має бути хороший.

Разом з тим, дослідження показали, що чоловіки більше довірятимуть рекламі, якщо про той чи інший товар розповідатиме людина впевнена в собі, комунікабельна. В жінки інша установка: для неї важливо, аби це була людина з приємною зовнішністю і приємним відношенням до інших, щоб це відношення було емоційно забарвлене. Та чи не найбільше в нашій свідомості вкоренилась установка щодо розподілу ролей між чоловіком та жінкою - гендерний стереотип. - Згідно досліджень, в американок жіноче щастя асоціюється з професійною самореалізацією. У наших жінок стереотип жіночого щастя - це щастя у сім'ї. Тобто якщо у тебе немає чоловіка і дитини, то ти обов'язково маєш бути нещасною. І мало не всі мріють вийти заміж за бізнесмена. Тому, хоч ми й говоримо про рівноправ'я, насправді в наших жінок спостерігається дуже велика залежність від чоловіків. Отож, збираючись приймати автоматично певне рішення, задумайтесь: чи не стереотипами ви керуєтесь?

Найбільш розповсюджені стереотипи В нашому житті найчастіше зустрічаються такі стереотипи: Дороге, значить хороше. Цим досить часто користуються у магазинах. Коли стоїть висока ціна, у споживача виникає думка: оскільки річ така дорога, значить, вона виготовлена з якісних матеріалів. Старе, традиційне, значить заслуговує довіри. Часто вважається, що лікар похилого віку - кращий професіонал, ніж його молодий колега. Хоча нові напрямки в науці і нові технології краще засвоюються молодими людьми. Всі так роблять, значить, це правильно. Поряд, значить разом. Часто це прослідковується на родинах. Негативне відношення до одного з членів родини через якийсь негідний вчинок переноситься і на інших представників цієї родини. Авторитет завжди правий. Наприклад, лікар-стоматолог рекламує жувальні гумки. А для пересічного громадянина медицина завжди була авторитетом. Те над чим сміємося, значить не поважаємо. Хоча, як правило, ми висміюємо те, до чого відносимось легковажно. Те, що в дефіциті - цінне.

Ми взяли це зі свого дитинства або з дитинства своїх батьків. Найбезглуздіші стереотипи реклами На основі аналізу рекламних роликів британські вчені склали список з головних (і притому найбезглуздіших) стереотипів у рекламі. Чоловіки Великобританії незадоволені образом «придуркуватих істот», які використовує реклама. Недоумкуватість чоловіків — лише одне з кліше, які активно використовуються в рекламі, вважають вчені. Наприклад, якщо вони хочуть показати розумну людину — вони роблять їй жахливу зачіску. «Сексуальних вчених не буває!» — саме така думка може скластися, коли дивишся сучасну рекламу, вважають вчені. Якщо вірити рекламі, вилікувати застуду можна за 10 секунд. З іншого боку, створюється враження, що просто здорових людей немає взагалі.

Ось список стереотипів, який склали британські вчені:

1. Всі жінки (окрім домогосподарок) зробили цікаві й запаморочливі кар’єри.
2. Погані одяг і зачіска — неодмінний атрибут розумних людей (вчених, наприклад).
3. У жінок три проблеми: зачіска, вага і критичні дні.
4. Жінки працюють там, де їх ніколи не зустрінеш у реальному житті. Наприклад, у портових доках (і виглядають як моделі).
5. Успіх кар’єри повністю залежить тільки від вашої здатності справити враження на вашого боса.
6. Чоловіки думають тільки про секс, але можуть і відволіктися — заради пива і футболу.
7. Мами завжди знають, що не так у дитини.
8. Будь-яка чоловіча дурість (наприклад, йти чистою кімнатою в брудних черевиках або засунути собаку в посудомийну машину і т.п.) зустрічається лише милою посмішкою дружини.
9. Одружені чоловіки можуть фліртувати з молоденькими дівчатами, але не більше. 10. Якщо ви працюєте в службі порятунку, то ви — найкраща людина в окрузі.

http://20minut.ua

Дата публікації: 16.02.2008
Прочитано: 4978 раз





Додатково на дану тему
Ефективне слуханняЕфективне слухання
Як позбавитися негативу, який ми самі собі навіваємЯк позбавитися негативу, який ми самі собі навіваєм
Маніпулювання: як його розпізнати і уникнутиМаніпулювання: як його розпізнати і уникнути
Мова тіла - що вона нам говорить?Мова тіла - що вона нам говорить?
Нерозділене коханняНерозділене кохання
Чи вирішує кохання всі проблеми?Чи вирішує кохання всі проблеми?
Искусство комплиментаИскусство комплимента
Про чоловіків, що дотримуються дистанціїПро чоловіків, що дотримуються дистанції
Секреты Донжуанки или как соблазнить мужчинуСекреты Донжуанки или как соблазнить мужчину
Ти мені - я тобіТи мені - я тобі


[ Назад | Початок | Наверх ]
Немає коментарів. Чому б Вам не залишити свій комертар?
Ви не можете відправити коментар анонімно, будь ласка зареєструйтесь.
Останні статті
Halloween
10 ідей для ідеального Хеловіну
Подарунки на День Валентина за знаком зодіаку
Ідеї для валентинок та святкування дня свято...
Як День Святого Валентина відзначають у різни...
Де краще зустрічати Новий рік?
У чому зустрічати новий рік 2010
Тіло - це годинник
Як запобігти курортних пасток
Здорове чи дешеве: як правильно обирати дитяч...
Новини партнерів
Завантаження ...
Галерея
Картинка з галереї

Картинка з галереї

Картинка з галереї

Посміхніться

- Скажіть, ви випадково не зі Жмеринки?
- Ні.
- І не знали моєї бабусі?
- Ні, а що?
- Просто ви розповідаєте анекдоти, які я чув від неї 35 років тому.

Реклама
Опитування
Як Ви відноситесь до організації свят "під ключ"?

Позитивно, маю бажання скористатися цією послугою
Ще не визначився, але скоріш позитивно
Звик(-ла) все робити сам(-а), так надійніше
Негативно, такі фірми приречені на провал



Результати
Інші опитування

Всього голосів: 316
Коментарів: 0
Головна |  Вверх
статистика  користувачів онлайн: 45 | користувачів сьогодні: 453 | переглянуто сторінок сьогодні: 5851 | всього сторінок переглянуто: 57939966





Використання матеріалів цього сайту тільки за умови вказання прямого гіперпосилання на першоджерело та сайти, що виконали суттєві допрацювання матеріалів (переклад, доповнення довідковими даними, тощо).
Якщо першоджерело не вказано - важати першоджерелом і вказувати пряме гіперпосилання на сайт http://buket.ck.ua



© 2006-2008 студія GVM
рекламна підтримка: черкаська рекламна мережа

Генерація сторінки: 0.010 сек. і 10 запитів до бази даних за 0.002 сек.
Web site engine code is Copyright © 2006 by SLAED CMS. All rights reserved.